بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
فرش بامبو چه فرشی است؟ همه چیز در مورد فرش بامبو
فرش بامبو فرشی است که به عنوان یک پوشش کف جدید و البته مدرن وجود دارد و خیلی از افرادی که به داشتن وسایلی بر گرفته از طبیعت علاقه دارند و البته به دنبال داشتن وسایل جدید و خاص و منحصر به فرد هستند، به سراغ انتخاب و خرید این فرش ها می روند.

فرش بامبو چه فرشی است؟ همه چیز در مورد فرش بامبو

فرش بامبو فرشی است که به عنوان یک پوشش کف جدید و البته مدرن وجود دارد و خیلی از افرادی که به داشتن وسایلی بر گرفته از طبیعت علاقه دارند و البته به دنبال داشتن وسایل جدید و خاص و منحصر به فرد هستند، به سراغ انتخاب و خرید این فرش ها می روند. فرش بامبو ساخته شده از گیاه بامبو است، اما اینکه چطور یک گیاه بامبو تبدیل به فرش می شود، چیزی است که در این متن با آن آشنا خواهید شد. همچنین درباره مزایا و معایب فرش بامبو و قیمت این فرش ها نیز توضیحات مفیدی ارائه خواهد شد. اگر می خواهید با یکی از جدید ترین ها و خاص ترین ها در دنیای فرش آشنا شوید، خواندن این متن درباره فرش بامبو از فرش اکباتان را از دست ندهید.

فرش بامبو چیست و چگونه ساخته می شود؟

اگر بخواهیم در یک جمله فرش بامبو را معرفی کنیم، باید بگویم که این فرش از نخ های ریسیده شده با الیاف بامبو بدست می آید. الیاف بامبو از جنس سلولز هستند و از پالپ گیاه بامبو بدست می آیند. بامبو ها پس از بریده شدن و تکه شدن در کارخانه با هیدروکسید سدیم مخلوط می ‌شوند تا سلولز موجود در ساقه بامبو به صورت محلول در بیاید. سپس توسط مواد و ترکیبات شیمیایی دیگری به‌صورت رشته ‌رشته درآمده و ریسیده و خشک می‌شوند. وجود این الیاف طبیعی در فرش بامبو باعث می شود تا ویژگی های منحصر به فردی به این جنس فرش افزوده گردد. برای مثال خاصیت رنگ پذیری، ضد میکروب بودن، سازگار بودن با پوست بدن و غیره که در ادامه به طور مفصل توضیح داده خواهد شد. فرش بامبو تنوع رنگی بالایی دارد اما دوام و ماندگاری آن پایین است و این موضوع به دلیل طبیعی بودن این فرش است.

فرش بامبو

مزایای فرش بامبو کدام است؟

روشن بودن رنگ فرش

با وجود آنکه گفته شد این فرش ها رنگ پذیری بالایی دارند و در تمامی رنگ ها بافته می شوند، اما یکی از ویژگی های فرش بامبو آن است که رنگ روشنی داشته باشد. این روشن بودن باعث می شود تا فضای خانه بزرگ تر و دل باز تر به نظر برسد و اگر خانه پر نوری داشته باشید، تابش نور خورشید بر روی این فرش طبیعی و زیبا واقعا چشم نواز خواهد بود.

سازگاری فرش بامبو با محیط زیست

همانطور که به آن اشاره شد، فرش بامبو یک فرش طبیعی است و بنابراین با محیط زیست سازگار است. در دنیای امروزه که وفور مواد پلاستیکی باعث شده تا جهان رو به سوی انواع آلودگی های زیست محیطی برود، استفاده از یک وسیله طبیعی و سازگار با محیط زیست شانس و مزیت بزرگی است. فرش بامبو پس از دور انداخته شدن قابل بازیافت به وسیله مواد شیمیایی است.

ضد حساسیت بودن و سازگاری فرش بامبو با پوست

فرش وسیله ای است که می تواند با پوست در ارتباط باشد. شما ممکن است بر روی فرش دراز بکشید و یا آنکه بدون کفش یا جوراب بر روی آن قدم بگذارید. پس چه بهتر که از فرشی استفاده نمایید که آسیبی به پوست بدن وارد نمی کند. خاصیت آنتی استاتیک و ضد آلرژی بودن فرش بامبو باعث شده که این محصول حتی برای کسانی که پوست حساسی هم دارند ایجاد ضرر و آسیب نکند.

خاصیت ضد میکروب و آنتی باکتریال فرش بامبو

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های فرش بامبو آن است که الیاف این فرش به دلیل وجود ماده ای به نام bamboo kun خاصیت ضد باکتری داشته و از نظر بهداشتی هیچ مشکلی نداشته باشند. همچنین وجود آنتی باکتریال های طبیعی در گیاه بامبو باعث می شود که در فرایند تولید الیاف، این ویژگی به لیف هم انتقال پیدا کند و موجب ایجاد خاصیت ضد عفونی کنندگی شود.

کیفیت الیاف موجود در فرش بامبو

الیاف به کار رفته در بافت فرش بامبو سفید و باریک هستند و این موضوع باعث می شود تا این الیاف در اثر فشار کمتر دچار ساییدگی گردند و بنابراین می توان گفت الیاف بامبو جزو الیاف درجه یک در بافت فرش محسوب می شوند.

فرش بامبو

معایب فرش بامبو

حال که درباره مزایا و نکات مثبت فرش بامبو گفته شد، باید درباره معایب فرش بامبو نیز نکاتی ارائه شود تا بتوانید بهترین انتخاب را در این مورد داشته باشید.

خاصیت لکه پذیری بالا

همانطور که گفته شد الیاف بامبو خاصیت رنگ پذیری بالایی دارند و باید گفت که به همان اندازه لکه ها را نیز به خود جذب می کنند. این در حالیست که تمیز کردن فرش بامبو از لکه ها کار آسانی نیست و به خانواده هایی که دارای بچه کوچک هستند پیشنهاد می شود از فرش بامبو در خانه شان استفاده نکنند. البته در فرش بامبو ماشینی به دلیل ترکیب الیاف اکریلیک با الیاف بامبو، این مشکل تا حدی بر طرف شده است.

ثبات رنگی پایین در برابر شستشو

همه فرش ها پس از مدتی کثیف می شوند و نیاز به شستشو دارند. یکی از معایب فرش بامبو آن است که ثبات رنگی پایین دارند و در اثر شسشتو های مکرر رنگ خود را تا حدی از دست می دهند. بنابراین پیشنهاد می شود برای قسمتی از خانه که رفت و آمد بیشتری وجود دارد، از فرش بامبو استفاده نشود.

دوام و ماندگاری پایین تر

در مقایسه با فرش های دستبافت پشمی و یا فرش های ماشینی معمولی، فرش بامبو از دوام و ماندگاری کمتری برخوردار است. اگر یک فرش بامبو را خریداری کرده اید باید بدانید که همانند فرش های دیگر نمی توانید سالیان سال از این فرش در خانه خود استفاده نمایید. به همین دلیل است که فرش بامبو بیشتر یک فرش لوکس و تزیینی به شمار می رود تا فرشی کاربردی.

قیمت بالای فرش بامبو

این فرش ها در مقایسه با دیگر فرش های معمولی دست بافت یا ماشینی و با توجه به معایبی که گفته شد، دارای قیمت بالایی هستند و خرید شان برای همه کس مقرون به صرفه نیست. همانگونه که گفته شد این فرش ها دوام بسیار زیادی ندارند، لکه پذیر هستند و بر اثر شستشوی چند بار ممکن است رنگ خود را از دست بدهند. بنابراین در صورت بروز هر کدام از این مشکل ها نیاز است که فرش با یک فرش بامبو دیگر تعویض شود. با توجه به قیمت بالای این فرش ها این کار منطقی به نظر نمی رسد.

قیمت فرش بامبو

همانطور که اشاره شد فرش بامبو دستبافت و اصل از قیمت بالایی برخوردار است اما فرش ماشینی بامبو هم می تواند در خانه مورد استفاده قرار گیرد. این فرش ها قیمت ارزان تری در مقایسه با فرش های دستبافت بامبو دارند. قیمت گذاری فرش های بامبو بر اساس ابعاد آنها صورت می گیرد .

تاریخ ثبت : 1401/12/03
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *