بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
نکاتی که هنگام خرید فرش های کناره و راهرویی باید بدانید!
به فرش هایی که برای قرار گرفتن در راهرو ها و همینطور قسمت های خالی یک فضا در نظر گرفته می شوند، اصطلاحا فرش های برشی یا فرش های کناره و یا فرش های راهرویی می گویند. این فرش ها به لحاظ طرح و رنگ و و کیفیت همچون سایر گستردنی ها از تنوع بی شماری برخوردار هستند.

نکاتی که هنگام خرید فرش های کناره و راهرویی باید بدانید!

از جمله ملزومات هر دکوراسیون، که در تکمیل آن بسیار موثر است، قرار دادن فرش ، در فضاهایی از دکوراسیون که با سایزهای معمول و استاندارد فرش های موجود در بازار قابل پوشاندن نیست.به فرش ها که برای پر کردن فضاهای خالی دکوراسیون و یا بطور خاص برای راهرو ها مورد استفاده قرار می گیرند و در اندازه های سفارشی تهیه می شوند ، فرش های کناره و راهرویی می گویند.

غالبا فرش های ماشینی در ابعاد تعریف شده و مشخص تولید می شوند.لذا برای پوشش قسمت هایی از فضا که از سایز های استاندارد کوچکتر و یا حتی بزرگتر هستند، تولید کنندگان فرش محصولاتی را در نظر گرفته اند.

به فرش هایی که برای قرار گرفتن در راهرو ها و همینطور قسمت های خالی یک فضا در نظر گرفته می شوند، اصطلاحا فرش های برشی یا فرش های کناره و یا فرش های راهرویی می گویند. این فرش ها به لحاظ طرح و رنگ و و کیفیت همچون سایر گستردنی ها از تنوع بی شماری برخوردار هستند.

از آنجایی که راهروها نیز قسمتی از فضای یک دکوراسیون محسوب می شوند ونوع چیدمان آن  تاثیر بسزایی در هرچه گرمتر و زیباتر شدن محیط می گذارد ، از این رو افراد با سلیقه در انتخاب عناصر تشکیل دهنده برای این فضا بخصوص فرش های مناسب برای این قسمت ها با دقت و وسواس بیشتری اقدام به خرید فرش راهرویی و کناره می کنند.

 



به منظور اهمیت انتخاب فرش های کناره و راهرویی، فرش اکباتان در این مقاله بطور اختصاصی به بیان نکات مهم در خصوص نحوه ی تهیه ی این فرش ها پرداخته است.

ویژگی استفاده از فرش در راهرو ها و کناره ها

گاهی استفاده از فرش در قسمت های کناره و راهروها در یک دکوراسیون از نظر اقتصادی برای افراد غیر قابل توجیه است. بر این اساس دانستن نکاتی پیرامون ویژگی های فرش های کناره برای فضا های خالی یک دکوراسیون در این مطلب خالی از لطف نیست.

ویژگی استفاده از فرش در راهرو ها و کناره ها

 - ایجاد عایق نسبت به رطوبت و سرما و گرما

 - عایق بودن نسبت به ایجاد سروصدا

 - ایجاد ایمنی ، در صورت وجود افراد کودک و سالمند در محیط

 - ایجاد مانع نسبت به آسیب رسیدن به پارکت و سرامیک و کفپوش

 - کمک به تمیزی بیشتر محیط

 - ایجاد فضای گرم و صمیمی و دلنشین و زیبا

 - پوشاندن فضاهای خالی و بی روح دکوراسیون

نحوه ی انتخاب ابعاد فرش های کناره و راهرویی

برای تهیه ی فرش های کناره و راهرویی ، تصمیم گیری در مورد اینکه فضای راهرو را به طور کامل فرش کنید، و یا اینکه عرض فرش را چطوری علامت بزنید، که فضای خالی داشته باشید، این مسئله کاملا سلیقه ای می باشد.

اصولا فرش های کناره به دوصورت قابل تهیه می باشند:

دسته ای از فرش های کناره هستند که به صورت متری به فروش می رسند. شما می توانید طول و عرض فضای مورد نظر خود را اندازه بگیرید. آنگاه فرش را در اندازه های سفارشی خود تهیه کنید.

دسته ی دیگر فرش هایی هستند که برای مصارف کناره تولید شده اند . ابعاد این فرش ها استاندارد می باشد و غیر قابل تغییر می باشند. شما می توانید در صورتی که ابعاد فضای مورد نظر تان نزدیک به این ابعاد باشد، از این فرش های کناره ی آماده استفاده کنید.

طرح و رنگ فرش های کناره و راهرویی

با توجه به اینکه فرش های کناره و راهرویی به نوعی مکمل فضای دکوراسیون منزل شما بشمار می آید، لذا لازم است که با سایر عناصر دکوراسیون و فرش های موجود در محیط نیز هماهنگی و هارمونی داشته باشد تا به جذابیت فضای شما بیافزاید.

بر این اساس تولیدکنندگان فرش های ماشینی، فرش های کناره و راهرویی را با انواع طرح ها و رنگ های فرش های مدرن و فرش های کلاسیک ، تولید کرده و به بازار عرضه نموده اند.

بنابراین بهتر است که فرش های کناره و راهرویی با طرح و رنگ و نقش کلاسیک را برای دکوراسیون های کلاسیک، و از طرح های مدرن در دکوراسیون های مدرن استفاده کنید.

نکته ی دیگری که در انتخاب طرح و رنگ فرش های راهرویی حائز اهمیت است، این است که، دقت در حجم تردد این فضا و راهرو می تواند به شما در انتخاب رنگ فرش کمک کند.

همچنین عرض راهرو نیز می تواند راهنمای مناسبی در انتخاب رنگ فرش برای این مکان باشد. زیرا در صورتی که راهرو شما بزرگ و با عرض طولانی است، در انتخاب رنگ های تیره و روشن محدودیتی بوجود نمی آید. ولی در راهرو های کوچک با عرض کم و طول کم استفاده از فرش های رنگ روشن می تواند انتخاب هوشمندانه تری باشد.

جنس فرش های کناره و راهرویی

جنس فرش های کناره و راهرویی از تنوع گسترده ای در بازار برخوردار است. فرش های کناره که در بازار وجود دارند و به اسم فرش ، گلیم فرش ، گلیم گبه، گلیم جاجیم، معرفی می شوند، در دسته ی فرش های کلاسیک جای می گیرند. این گروه از فرش ها دردکوراسیون خانه های ایرانی بسیار پر طرفدار است.

فرش هایی که با اشکال هندسی مربع و دایره و لوزی و مستطیل و … و یا به صورت تک رنگ در بازار موجود هستند نیز در دسته ی فرش های مدرن قرار می گیرند.

این فرش ها بسته به شرایط و اقتضای دکوراسیون در فضای مناسب خود بکار برده می شوند. در صورت استفاده ی مناسب و بجا از آن می تواند فضای یکپارچه و دل انگیز را برای افراد فراهم کند.

قیمت فرش های کناره و راهرویی

اصولا فرش های کناره و راهرویی با قیمت های مناسب عرضه می شوند. و به دلیل تنوع اجناس، قیمت های متنوعی را هم شامل می شوند.اما نکته ی مهم این است که هیچ گاه نباید به دلیل قیمت پایین ، فرش راهرویی را با کیفیت پایین خریداری کرد. زیرا در اثر پا خوردگی به سرعت کیفیت خود را از دست می دهد. در نتیجه دوام چندانی نخواهد داشت.

فرش کناره و راهرویی برای چه محیط هایی مناسب نیست؟

خرید فرش های کناره و راهرویی برای منازل و محیط های استیجاری چندان اقدام به صرفه و اقتصادی نمی باشد.از آنجایی که اعاد این دسته فرش ها به صورت سفارشی و اختصاصی برش داده می شود، لذا ممکن است در فضا های دیگر چندان کارایی نداشته باشد.

بر این اساس شما می توانید در صورتی که مجبور به تهیه ی فرش های کناره و راهرویی برای خانه های استیجاری هستید، از اجناس ارزان قیمت تر مانند گلیم و جاجیم انتخاب کنید. این فرش ها به دلیل قیمت مناسب تری که دارند به لحاظ هزینه توجیه پذیرترند.

تاریخ ثبت : 1401/11/06
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *