بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
تأثیر فرش سرمه ای در دکوراسیون داخلی
اگر در استفاده از رنگ سرمه ای در دکوراسیون داخلی المان‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید، خواهید دید که تبدیل یک دکور ساده به حالت لوکس و شیک، اصلا کار سختی نیست. رنگ سرمه ای به دلیل جلوه و جذابیت‌های منحصر به فرد خود به راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود و تضادی زیبا ایجاد می‌کند.

تأثیر فرش سرمه ای در دکوراسیون داخلی

اگر در استفاده از رنگ سرمه ای در دکوراسیون داخلی المان‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید، خواهید دید که تبدیل یک دکور ساده به حالت لوکس و شیک، اصلا کار سختی نیست. رنگ سرمه ای به دلیل جلوه و جذابیت‌های منحصر به فرد خود به راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود و تضادی زیبا ایجاد می‌کند. المان‌ها و وسایل تزئینی مختلفی هستند که می‌توانید آن‌ها را در رنگ سرمه ای انتخاب و تغییری جدید به دکور و چیدمان خانه ایجاد کنید.

به‌طور مثال انواع فرش سرمه ای گزینه مناسبی هستند تا تغییر دکوراسیونی جدید خلق کنید. البته برای زیباتر شدن فرش سرمه ای در فضاهای مختلف مانند اتاق ناهارخوری و پذیرایی باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. به همین دلیل در ادامه این مقاله از فرش اکباتان برخی از نکات استفاده از انواع فرش سرمه ای را در دکورهای مختلف بررسی می‌کنم.

رنگ های مناسب برای استفاده در کنار فرش سرمه ای

برای استفاده از فرش کلاسیک سرمه ای در دکوراسیون باید به سایر رنگ‌هایی که در کنار آن به کار می‌برید دقت کنید، در غیر این صورت با مجموعه‌ای نامرتب و شلوغ از وسایل مختلف روبرو خواهید شد. خوشبختانه این رنگ تیره با رنگ‌های مختلفی قابل ترکیب است و نمایی زیبا ایجاد می‌کند، اما برای چیدمانی خاص و شیک باید هارمونی بین رنگ‌ها توجه داشته باشید.

این رنگ باوقار به دلیل تیرگی منحصر به فرد خود می‌تواند تبدیل به یک نقطه کانونی و قوی در دکوراسیون باشد و در صورتی که در کنار آن رنگ‌های روشن به کار بروند، جذابیت بیشتری خواهد داشت. به‌طور مثال رنگ سفید اولین انتخابی است که به‌خوبی با سرمه ای ست می‌شود و تیرگی این رنگ را در فضا کاهش می‌دهد.

همچنین در صورتی که رنگ آبی روشن را به‌خوبی انتخاب کرده باشید، می‌توانید از ترکیب آن با سرمه ای یک هارمونی زیبا از رنگ‌ها ایجاد کنید. در عین حال به کار بردن آبی روشن و سرمه ای در کنار رنگ طلایی در برخی از المان‌های تزئینی، به‌سرعت می‌تواند فضای دکوراسیون را به سمت نمایی اشرافی و لوکس ببرد. اما مراقب باشید که در کاربرد رنگ طلایی زیاده‌روی نکنید.

اگر دکوراسیونی مدرن در خانه چیده باشید، باز هم رنگ سرمه ای کاربرد دارد؛ اما باید رنگ‌هایی در کنار آن به کار ببرید که کاملا روشن و شاد باشند. به‌طور مثال استفاده از رنگ‌های سبز لیمویی، زرد لیمویی، نارنجی و رنگ مرجانی گزینه‌های مناسبی هستند. در عین حال به یاد داشته باشید که تمام این رنگ‌ها را باهم در کنار سرمه ای استفاده نکنید، زیرا نمای دکوراسیون شلوغ دیده خواهد شد. برای این کار می‌توانید دو تا سه رنگ را انتخاب کنید و المان‌ها و وسایل مختلف تزئینی و یا منسوجات پارچه‌ای مانند کوسن و روکش مبلمان را با آن رنگ‌ها به کار ببرید تا نمایی متعادل در فضا ایجاد شود.

برای ایجاد یک دکوراسیون شاد، استفاده از رنگ‌های سفید و قرمز در کنار فرش سرمه ای برای پذیرایی بسیار جذاب و نشاط‌آور است تا روحی تازه به چیدمان خانه اضافه کنید. برای این کار هم بهتر است رنگ سفید غلبه بیشتری داشته باشد و المان‌ها و وسایل بیشتری مانند مبلمان، کمد، کتابخانه و … با این رنگ تهیه شده باشند. در کنار سفید هم به‌صورت جزئی از رنگ قرمز استفاده کنید. به‌طور مثال یک گلدان شیشه‌ای، کوسن، رومیزی و مواردی از این دست می‌توانند به رنگ قرمز انتخاب شوند تا ترکیب شادی در کنار فرش سرمه ای و وسایل سفید داشته باشد.

یکی دیگر از رنگ های مناسب برای استفاده در کنار فرش سرمه ای، رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرمی و خاکستری است تا ترکیبی پر از آرامش در فضای دکوراسیون ایجاد شود. اما در صورتی که به دنبال ترکیبی خاص و منحصر به فرد هستید، سرمه ای در کنار زرد بهترین انتخاب است. البته باز هم تاکید می‌کنم که رنگ زرد نباید بیش از حد استفاده شود. فقط برای چند المان جزئی و تزئینی مانند اکسسوری‌ها از رنگ زرد استفاده کنید.

انواع فرش سرمه ای در طرح مدرن یا کلاسیک به خوبی می‌توانند در کنار وسایل چوبی استفاده شوند. خوشبختانه رنگ طبیعی چوب با هر نوع رنگ دیگری قابل ترکیب است و نمایی زیبا و دلنشین ایجاد می‌کند. بنابراین می‌توانید فرش سرمه ای را در فضایی با میز ناهارخوری چوبی، کفپوش چوبی و یا سایر وسایل با این متریال پهن کنید. همچنین برای اینکه نمای دکوراسیون حالت طبیعی و آرامش بیشتری داشته باشد، حتما گل‌های طبیعی و گیاهان سبز را به این فضا دعوت کنید.

فرش سرمه ای برای پذیرایی

کاربرد این فرش در فضاهای مختلف امکان‌پذیر است در این میان انتخاب این فرش در فضای پذیرایی، روشی سریع برای تغییر دکوراسیونی لوکس و منحصر به فرد است. البته اتاق پذیرایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های منزل در دکوراسیون محسوب می‌شود و بهتر است به سادگی از کنار آن نگذرید.

برای استفاده از فرش سرمه ای برای پذیرایی ابتدا به نوع دکوراسیون از نظر مدرن یا کلاسیک بودن دقت داشته باشید. در فضای کلاسیک باید فرشی با طرح‌ها و نقش‌های سنتی پهن کنید. همچنین برای ایجاد چیدمانی لوکس و خاص رنگ طلایی را به‌صورت ناچیز در برخی المان‌ها به کار ببرید. به‌طور مثال پایه مبلمان، جلو مبلی، آباژورها و یا رومیزی به رنگ طلایی باشد.

در صورتی که دکوری مدرن در پذیرایی چیده‌اید، یک فرش سرمه ای با طرح‌های ساده و مدرن، در کنار مبلمانی با رنگ‌های روشن و خنثی بهترین انتخاب است. علاوه بر آن سعی کنید سایر وسایل هم دارای رنگ‌هایی با تناژ روشن باشند.  نکته مهم دیگر اینکه انواع فرش سرمه ای با طرح و نقش‌های افشان در هر دو سبک مدرن و کلاسیک کاربرد دارد. در این شرایط فقط باید رنگ  سایر المان‌ها دقت داشته باشید تا در کنار هم هارمونی داشته باشند.

فرش سرمه ای برای اتاق ناهار خوری

در فضای ناهار خوری هم می‌توانید فرش مدرن به این رنگ پهن کنید. برای استفاده از این فرش باید به چند نکته دقت داشته باشید. اولین موضوع شکل، طرح و سبک دکوراسیون اتاق ناهار خوری است. علاوه بر آن باید به ابعاد فرش و شکل آن و رنگ میز ناهار خوری توجه کنید.

برای توضیح بیشتر تصور کنید که اتاق ناهارخوری با سبک کلاسیک چیده شده باشد. در این صورت پهن کردن انواع با این رنگ و با طرح‌های سنتی بهترین گزینه است. همچنین در صورتی که ابعاد میز ناهار خوری به‌صورت گرد طراحی شده، می‌توانید این فرش را با ابعاد گرد و کمی بزرگ‌تر از میز ناهارخوری پهن کنید تا در کنار هم نمایی زیبا و هماهنگ داشته باشند.

فرش سرمه ای در فضای کوچک

شاید تصور کنید که به کار بردن فرش به این رنگ در فضای کوچک امکان‌پذیر نیست و می‌تواند فضا را کوچک‌تر نشان دهد. حقیقت این است که نوع المان‌ها و رنگ‌هایی که در کنار انواع فرش سرمه ای به کار می‌برید، تعیین‌کننده هستند. به‌طور مثال نباید فرشی با ابعاد تمام فضای اتاق پهن کنید؛ زیرا اتاق را کوچک‌تر و شلوغ‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر آن حتما سایر المان‌ها و وسایل را از رنگ‌های روشن مانند سفید انتخاب کنید تا مانع کوچک‌تر دیده شدن فضای اتاق شود.

در عین حال در یک اتاق کوچک بهتر است به سراغ دکوراسیون کلاسیم با مبلمانی پرحجم و منبت‌کاری شده نروید. در این فضا وسایل مدرن و کم‌حجم کاربرد بیشتری دارند و اتاق را بزرگ‌تر به نمایش می‌گذارند. در نهایت اینکه بهتر است پرده هم از متریالی سبک و کم‌حجم مانند حریر و در رنگ روشن تهیه شده باشد. در این صورت می‌توانید از فرش سرمه ای این در فضای کوچک استفاده کنید و جلوه این رنگ را در فضا به نمایش بگذارید.

ترکیب انواع فرش سرمه ای با مبلمان

برای پهن کردن فرش سرمه ای در دکوراسیون پذیرایی یا اتاق نشیمن حتما باید به رنگ مبلمان به‌عنوان یکی از المان‌های بزرگ و تاثیرگذار دقت داشته باشید. به‌صورت کلی مبلمانی با رنگ‌های خنثی و روشن بهترین انتخاب در دکور مدرن و کلاسیک هستند تا تیرگی رنگ سرمه ای را کاهش دهند و نمایی زیبا ایجاد کنند. به‌طور مثال می‌توانید از مبلمانی با رنگ کرم استفاده کنید و بر اساس نوع دکوراسیون، طرح آن را سنتی یا مدرن انتخاب کنید.

پیشنهاد مناسب دیگر، استفاده از مبلمانی در رنگ طوسی و خاکستری ملایم است. اما دقت داشته باشید که حتما سایر اکسسوری‌ها و وسایل تزئینی کوچک از رنگ‌های روشن و شاد به کار بروند. در غیر این صورت نمایی غمگین و تیره در دکوراسیون ایجاد خواهد شد.

تاریخ ثبت : 1401/10/15
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *