بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
صادرات اصفهان، در آستانه یک میلیارد دلاری شدن
مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در هشت ماهه امسال، یک میلیون و ۵۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۹۹ میلیون و ۵۹ هزار دلار از استان اصفهان صادر شده است که فرش ماشینی و دستباف ۸۰ میلیون دلار با سهم هشت درصد را به خود اختصاص داده است.

صادرات اصفهان، در آستانه یک میلیارد دلاری شدن

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در هشت ماهه امسال، یک میلیون و ۵۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۹۹ میلیون و ۵۹ هزار دلار از استان اصفهان صادر شده است.

رسول کوهستانی‌پزوه گفت: صادرات گمرکات استان اصفهان در هشت ماهه ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۵۱۸ هزارتن کالا با ارزش ۹۹۹ میلیون و ۵۹ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی هشت درصد و از نظر ارزش  ۱۵ درصد رشد داشته است.

او اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۷۱۲ نوع کالا برشمرد و درخصوص عمده محصولات صادراتی در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ گفت: چدن آهن و فولاد ۴۰۰ میلیون دلار با سهم ۴۰ درصد، محصولات پتروشیمی ۱۵۳ میلیون دلار با سهم ۱۵ درصد، محصولات لبنی ۸۲ میلیون دلار با سهم هشت درصد، فرش ماشینی و دستباف ۸۰ میلیون دلار با سهم هشت درصد محصولات از آهن و چدن ۶۰ میلیون دلار با سهم شش درصد و را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تعداد کشور‌های هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۸۹ کشور برشمرد و تصریح کرد: طی این مدت ارزش صادرات به عراق ۴۰۴ میلیون دلار و با رشد ۱۴ درصد، پاکستان ۱۶۸ میلیون دلار با رشد ۴۸ درصد، ترکیه ۱۰۶ میلیون دلار و یک درصد رشد، افغانستان ۶۲ میلیون دلار ۴۰ درصد کاهش و ارمنستان ۴۸ میلیون دلار و رشد ۱۰۸ درصد بوده است.

کوهستانی پزوه با اشاره به پنج مبادی گمرکی صادراتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۹۹۹ میلیون دلار صادرات گمرکات استان اصفهان طی ۸ ماهه ۱۴۰۱ از طریق گمرک اصفهان ۵۴۶ میلیون دلار، گمرک کاشان ۲۷۷ میلیون دلار، گمرک اختصاصی ذوب آهن ۱۲۸ میلیون دلار، گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه ۴۰ میلیون دلار و گمرک تجاری فرودگاه شهید بهشتی هفت میلیون دلار، انجام شده است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ ثبت : 1401/09/06
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *