بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
رونق صادرات فرش ماشینی آران و بیدگل در انتظار شکل‌گیری میزصادرات
فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل این روزها برای صادرات در رونق نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها است.

رونق صادرات فرش ماشینی آران و بیدگل در انتظار شکل‌گیری میزصادرات

فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل این روزها برای صادرات در رونق نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منطقه کاشان و آران و بیدگل در حوزه فرش ماشینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد به نحوی که بخش عمده‌ای از تولید فرش ماشینی کشور در این منطقه تولید و عرضه می‌شود و این منطقه را به قطب تولید فرش ماشینی کشور تبدیل کرده است.

 مدیرعامل شهرک صنعتی سلیمان صباحی شهرستان آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان با بیان اینکه از فرش ماشینی که یکی از برندهای صادراتی کشور است هیچ اطلاعاتی به مخاطب ارائه نمی‌شود، افزود: در سایت سازمان توسعه تجارت نشانه‌های قابل توجهی از فرش ماشینی دیده نمی‌شود.

عبدالرحیم مفیدی اظهار داشت: لازم است میز توسعه صادرات فرش ماشینی با تعاملی که بین تولیدکننده و متولیان آن برقرار می‌کند نقایص موجود در حوزه صنعت فرش ماشینی را برطرف کند.

وی گفت: میز صادرات فرش ماشینی از سال 97 پایه‌گذاری شده است اما با این وجود مشخص نیست در این چهار سال چه اتفاق مطلوبی برای صادرات فرش ماشینی کشور و منطقه افتاده در حالی که هدف از تشکیل این میز رونق صادرات محصول است.

کریم سلیمی رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه بر اساس آمار و ارقام بین‌المللی کل صادرات فرش ماشینی جهان 18 میلیارد دلار اعلام شده است، اظهار داشت: در این بین کشور چین با 3.3 میلیارد دلار در رتبه نخست قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات فرش کاشان با 100 میلیون دلار در انتهای این جدول است،  افزود: ترکیه با 2.3 میلیارد و هند با 2.2 میلیارد دلار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارد و بلژیک با 1.6 دلار و آمریکا با 700 میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت استان اصفهان با بیان اینکه جایگاه فرش ماشینی منطقه کاشان و آران و بیدگل بیش از این است ولی از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نمی‌شود، ابراز داشت: لازم است تا مشکلات فعالان این حوزه بررسی و راهکارهای لازم ارائه شود.

وی گفت: علاوه بر اهتمامی که باید دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف دولتی برای حل مشکلات صنعتگران و فعالین حوزه فرش ماشینی داشته باشند، این افراد هم برای توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید سعی جدی داشته باشند.

سیدجواد سجادی مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش ماشینی آران و بیدگل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 795 میلیون دلار از کل مبلغ واردات مربوط به مواد اولیه پایه مثل الیاف اکرولیک، پنبه و ویسکوز و 763 میلیون دلار آن واردات انواع پارچه بوده است، اظهار داشت: مجموع کل واردات یک میلیارد و 650 میلیون و 471 هزار و 680 دلار بوده است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات در سال گذشته برابر 680 میلیون و 552 هزار و 184 دلار بوده است، افزود: اکثر شرکت‌های فرش‌ ماشینی هزینه استهلاک را در قیمت تمام شده فرش ماشینی محاسبه نمی‌کنند و در واقع مبنای محاسبه قیمت اولیه است.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش ماشینی آران و بیدگل با بیان اینکه صادرات فرش ماشینی نه تنها هیچ مشوقی برای صادرکننده وجود ندارد بلکه مرتب سدهای جدیدی بر سر راه آنها ایجاد می‌شود، ابراز داشت: طبق قانون تعهدات ارزی صادرات از محل ورود مواد اولیه ورود موقت معاف است و این موضوع مورد تایید گمرک اصفهان و ایران است ولی بانک مرکزی زیر بار آن نمی‌رود.

تاریخ ثبت : 1401/07/17
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *