بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
فرش سرمه ای با چه مبلی ست می شود؟
بسیاری از خانواده‌ها به خرید فرش سرمه ای علاقه دارند و البته در سال‌های اخیر هم فرش ماشینی سرمه‌ ای مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. ست کردن فرش سرمه ای با سایر وسایل خانه، اگر قبلا به فرش‌های خنثی عادت کرده باشید ممکن است یک چالش جدی به نظر برسد.

فرش سرمه ای با چه مبلی ست می شود؟

بسیاری از خانواده‌ها به خرید فرش سرمه ای علاقه دارند و البته در سال‌های اخیر هم فرش ماشینی سرمه‌ ای مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. ست کردن فرش سرمه ای با سایر وسایل خانه، اگر قبلا به فرش‌های خنثی عادت کرده باشید ممکن است یک چالش جدی به نظر برسد. با این وجودمی‌توانید بسته به سلیقه خود، انواع وسایل را جوری انتخاب کنید که یا بر رنگ آبی تأکید بیشتری شود ، یا آن را خنثی کند.

فرش اکباتان در این مقاله به بررسی مهم‌ترین نکات برای ست‌کردن فرش های سرمه ای با سایر وسایل پرداخته‌، پس اگر قصد خرید یک فرش سرمه ای را دارید حتما این مطلب را بخوانید.

ست کردن فرش سرمه ای با رنگ های خنثی
ممکن است ندانید این رنگ فرش را با چه رنگ مبلی ست کنید. اگر فرش آبی شما خیلی روشن یا تیره است، تزئین بقیه اتاق‌ها مثل اتاق غذاخوری یا اتاق خواب در سایه‌های خنثی می‌تواند به حفظ تعادل در فضا و چشم نواز شدن آن کمک کند.

رنگهای سفید، خامه‌ای، خاکستری یا بژ گزینه‌های خوبی برای ست‌شدن رنگ دیوارها هستند، به خصوص اگر اتاق کوچک باشد چون دیوارهای رنگ روشن نور را منعکس می‌کنند و باعث بزرگترشدن فضا می‎‌شوند.

برای جلوگیری از شلوغ شدن فضا، از رنگ‌ها و سایه‌های روشن‌تر برای مبلمان، پرده‌ها، سرویس خواب یا سایر لوازم جانبی استفاده کنید.

اگر سایه‌های پررنگ را ترجیح می‌دهید، فرش آبی را با رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای شکلاتی یا زغالی ست کنید تا به اتاقتان جلوه‌ای زیبا دهد.

ست کردن فرش آبی برای اتاق خواب

تن‌های میانی رنگ آبی از رنگ‌های خنک هستند، رنگی آرام بخش که می‌تواند یک اتاق آرامش‌بخش را برای شما مهیا کند. اگر فرش اتاق خواب شما فرش آبی است، آن را به عنوان پایه‌ در نظر بگیرید. سایه‌های آبی روشن مانند آبی آسمانی برای دیوارها انتخاب خوبی است و اتاق را خیلی تاریک نمی‌کند. برای ملافه، پرده و سایر لوازم جانبی، سایه‌های پررنگ‌تری از آبی را انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید طراحی اتاق کاملاً آبی رنگ باشد، از رنگ‌های سفید یا استخوانی هم در دکوراسیون اتاق خود استفاده کنید.

ست کردن فرش سرمه ای، کنتراست ایجاد کنید

فرش آبی در یک اتاق ناهارخوری یا اتاق‌نشیمن ، با استفاده کردن از رنگ‌های متضاد جلوه‌ای جالب ایجاد می‌کند که مطمئناً توجه میهمانان شما را جلب خواهد کرد. نارنجی و زرد رنگ‌های مکمل رنگ آبی هستند و تضاد خوبی ایجاد می‌کنند. اگر فرش شما به رنگ آبی روشن است ، از سایه‌های روشن برای برجسته کردن رنگ آبی استفاده کنید.

اگر فرش شما به رنگ سرمه ای  است، می توانید چند آیتم با سایه‌های تیره‎تر یا روشن‌تر مانند نارنجی و زرد در اتاق قرار دهید، بقیه فضا را با رنگ خنثی سفید، بژ و قهوه‌ای تزئین کنید.

ست کردن فرش سرمه ای، با مبل قهوه ای
ست کردن فرش سرمه ای با مبلمان قهوه ای همیشه یکی از پرطرفدارترین طراحی ها در دکوراسیون بوده مخصوصا اگر کف پوش منزل پارکت با تناژ قهوه ای باشد این ست بسیار زیبا می شود .
البته باید توجه داشت که برا کم کردن تیره بودن فضا بهتراست پرده های روشن انتخاب کنیم و از کوسن ها و گلدان هایی با رنگ روشن استفاده کنیم . 

ست کردن فرش سرمه ای، با مبلمان سفید و کرم
اگر در طراحی به دنبال تضاد هستید و در عین حال میخواهید فضایی زیبا و خیره کننده داشته باشید میتونید از فرش سرمه ای با مبلمان سفید یا کرم استفاده کنید .
این کار باعث میشه زیبایی فضا چندین برابر بشه و استفاده از دو طیف رنگی تیره و روشن خیلی پرطرفدار است .
در این روش میتوان از کوسن های سرمه ای با پرده های سفید استفاده کرد که اینکار فضارا بزرگتر نشان می دهد .


ست کردن فرش سرمه ای، با مبلمان سرمه ای و آبی
ساده ترین روش در ست کردن لوازم اینه که فرش و مبل رو هم رنگ انتخاب کنیم برای مثال میتونیم با فرش سرمه ای ، مبل سرمه ای ست کنیم یا میتونیم از مبل آبی رنگ استفاده کنیم
اگر از این رنگ ها برای مبل استفاده کنیم بهتره که از کوسن های رنگ روشن استفاده کنیم که ترجیحا میتونیم با رنگ نقوش فرش ست کنیم
و نکته ی قابل اهمیت اینه که بهتره دیوار ها و پرده رنگ روشن داشته باشن تا از تیرگی فضا کم بشه.


ست کردن فرش سرمه ای، با مبلمان قرمز
رنگ سرمه ای با رنگ قرمز ترکیب فوق العالاده ای درست می کند که طرفداران زیادی دارد.
برای فرش سرمه ای میتونیم از مبلمان قرمز استفاده کنیم و اگر کف پوش هم پارکت قهوه ای با تناژ لاکی باشد این زیبایی دوچندان می شود.
در این طراحی حتما باید از رنگ های روشن برای دیوار ها و پرده و تزیینی ها استفاده کرد تا از تیرگی فضا بکاهد.

تاریخ ثبت : 1401/06/01
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *