بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
راهنمای انتخاب پادری مناسب برای منزل
فرش در خانه از تولید صدای کف هنگام راه رفتن جلوگیری کرده و زیر پای ما را نرم می‌کند؛ همچنین به عنوان یک وسیله‌ی تزئینی بسیار مهم، نقش پررنگی در خانه دارد؛ اما فرش‌ها تمام سطح کف را پوشش نمی‌دهند. فرش و قالیچه معمولا وسط خانه قرار می‌گیرند و اطراف دیوارها و برخی فضاهای دیگر خالی می‌ماند. اینجاست که نقش پادری پررنگ می‌شود.

راهنمای انتخاب پادری مناسب برای منزل

فرش در خانه از تولید صدای کف هنگام راه رفتن جلوگیری کرده و زیر پای ما را نرم می‌کند؛ همچنین به عنوان یک وسیله‌ی تزئینی بسیار مهم، نقش پررنگی در خانه دارد؛ اما فرش‌ها تمام سطح کف را پوشش نمی‌دهند. فرش و قالیچه معمولا وسط خانه قرار می‌گیرند و اطراف دیوارها و برخی فضاهای دیگر خالی می‌ماند. اینجاست که نقش پادری پررنگ می‌شود. در حقیقت پادری علاوه بر نقش کاربردی‌اش در پوشاندن فضاهای خالی، یکی از اجزای دکوراسیون هر خانه است. در ادامه‌ی این مطلب از فرش اکباتان با انواع پادری آشنا می‌شوید، همچنین نکاتی مطرح می‌شود که چگونه پادری مناسب برای منزل خود انتخاب کنید.

آموزش ست کردن پادری در منزل

گاهی فضای خالی که پس از پهن کردن فرش به وجود می‌آید، در نزدیکی درهای ورودی منزل و اتاق‌ها است. با توجه به اینکه ورودی خانه اولین قسمتی است که در نگاه دیگران به چشم می‌آید انتخاب پادری شیک و مناسب می‌تواند زیبایی اتاق را دو چندان کند.

پادری‌ها در ابعاد، طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های متفاوتی هستند. در این مقاله انواع پادری فرش کلاسیک را بررسی می‌کنیم. پادری‌ها معمولا به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که با فرش منزل همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال اگر فرش شما کلاسیک است، از پادری مدرن مقابل در استفاده نکنید بلکه از پادری کلاسیک بهره ببرید. بهتر است برای زیباتر شدن ظاهر ورودی منزل، صرفا به وجود پادری اکتفا نکنید. بلکه می‌توانید علاوه بر پادری  از یک گلدان شیک و زیبا و یا از یک مجسمه‌ی قدیمی هم استفاده کنید تا به ترکیب مناسبی در دکوراسیون ورودی خانه‌ی خود برسید.

انواع پادری در ابعاد مختلف

هنگام خرید پادری فرش دقت کنید، فضایی که خالی است و شما قصد پر کردن آن را دارید، حدودا چه اندازه‌ای است. سپس ابعاد پادری را انتخاب کنید. پادری‌های فانتزی یا مدرن دارای ابعاد گوناگونی هستند؛ اما پادری‌های کلاسیک ابعاد از پیش تعیین شده‌ای دارند.

پادری‌های در انواع اشکال بیضی، دایره و مستطیل وجود دارد؛ در صورتی که ابعاد پادری‌های مدرن ممکن است به انواع و اشکال مختلف باشند.

یکی از مدل‌های متداول پادری، پادری دایره‌ای شکل یا گرد است. این پادری‌ها ممکن است برشی شبیه به برش گل داشته باشد. ابعاد این پادری‌ها با ابعاد پادری دایره‌ای متفاوت نیست و تنها تفاوت این دو پادری در نوع برش است.  پادری‌های دایره‌ای شکل برای اتاق خواب کودکان بسیار مناسب هستند. کودکان از خطوط منحنی و اشکال دایره‌ای لذت بصری زیادی می‌برند و برایشان آرامش را به ارمغان می‌آورد.

استفاده از پادری در اتاق خواب، طرفداران زیادی دارد. یکی از کاربرد‌های پادری در اتاق خواب، در فصل زمستان است. زمانی که دمای هوا تا حدی پایین است برای جلوگیری از تماس مستقیم پا با کف اتاق و احساس سرما، می‌توان از پادری استفاده کرد. دلیل دیگری که در اتاق خواب پادری مورد نیاز است وجود بالکن در داخل اتاق خواب می‌باشد. وجود پادری در جلوی در بالکن از ورود آلودگی به داخل خانه ممانعت می‌کند. جدای از همه‌ی این‌ها، استفاده از پادری می‌تواند به جذابیت بصری دکوراسیون اتاق شما اضافه کند.

انواع پادری در طرح‌های مختلف

فرش‌های کلاسیک دارای طرح‌ها و نقشه‌های متفاوتی هستند. در انتخاب پادری، نقش فرشی که در اتاق پهن شده است، پررنگ است. معمولا طرح فرش و پادری استفاده‌شده در اتاق، یکسان یا هماهنگ انتخاب می‌شود.

فرض کنید شما فرشی با نقش شاه عباسی درختی پسندیده‌اید. نقش و نگار فرش اگر عینا در ابعاد کوچک‌تری به عنوان پادری چاپ شود، نقش چاپ شده در پادری بسیار ریز و با ظاهری بد دیده می‌شود. برای همین بهتر است به عنوان انتخاب طرح یکسان، از طرح‌های هماهنگ برای انتخاب پادری استفاده کنید. در همین مثال نقش شاه‌عباسی درختی، بهتر است پادری انتخاب کنید که به جای ابعاد کوچکتر، طرح خلوت‌تری داشته باشد.

انواع پادری در رنگ‌های مختلف

در بالا اشاره کردیم که طرح‌های پادری‌ها به اندازه طرح‌های فرش‌ها متفاوت هستند. در زمینه‌ی رنگ پادری نیز همین گونه است. پادری‌ها نیز مانند فرش‌ها دارای رنگ‌های متنوعی هستند که انتخاب رنگ پادری نیز متناسب با رنگ فرش تعیین می‌شود. به عنوان مثال اگر در خرید فرش رنگ آبی تیره را انتخاب کرده‌اید، رنگ پادری فرش را نیز آبی تیره انتخاب کنید.

البته می توانید رنگ پادری را کلا تیره‌تر انتخاب کنید تا از کثیف شدن آن جلوگیری کنید. بدین ترتیب ممکن است پادری را یک تا دو درجه تیره‌تر از رنگ فرش‌ها سفارش داد. به عنوان مثال اگر فرش شما رنگ کرم روشن باشد، پادری خود را به رنگ کرم تیره‌تر از فرش انتخاب کنید. رنگ‌های چرک‌تاب مثل قهوه‌ای، کرم‌تیره و قرمز برای پادری ورودی مناسب هستند.

انواع جنس‌های پادری

همانطور که فرش‌های کلاسیک دارای جنس‌های اکرولیک، پلی‌استر و ابریشم هستند، پادری کلایسک نیز دارای جنس‌های متنوع اکرولیک، پلی‌استر (نوعی ابریشم مصنوعی) و ابریشم است. بسته به آنکه فرش شما چه جنسی دارد، پادری خود را نیز از همان جنس انتخاب کنید.

پادری‌های کلاسیک معمولا کیفیت بالاتری از پادری‌های فانتزی دارند. در ساخت پادری‌های کلاسیک از نخ هیت ست استفاده می‌شود. این نخ‌ها دارای جنس‌های محکمی هستند که حرارت را تحمل می‌کنند. بسته به اینکه پادری قرار است در کدام قسمت خانه استفاده شود، می‌تواند ویژگی‌های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال پادری داخل دستشویی باید از جنس پلاستیک باشد تا در صورت هرگونه رطوبت و خیس شدن نسبت به آب مقاوم باشد. اما اگر قرار است پادری در بیرون دستشویی قرار بگیرد جنس آن باید به گونه‌ای باشد که بتواند به خوبی رطوبت را جذب کند. همینطور در انتخاب پادری آشپزخانه به این نکته باید توجه کنید که آشپزخانه دارای محیطی گرم و چرب است پس هنگام خرید دقت کنید که جنس پادری به گونه‌ای باشد که چربی در آن نفوذ نکند و نسبت به شست‌و‌شو مقاومت داشته باشد.

تاریخ ثبت : 1400/12/14
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *