بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
بررسی نکات مهم عکاسی از فرش در دکوراسیون منزل
همانطور که می‌دانید فرش، کالای نفیس و مهمی است و عکاسی از فرش، نیاز به دقت بالایی داشته و تابع شرایط خاصی است. رعایت نکات اساسی و مهم، می تواند کمک بسیار زیادی به گرفتن عکس مناسب و باکیفیت نماید، بدین ترتیب می توان جلوه و زیبایی فرش را به نحو احسن نشان داد.

از آنجا که نقشه و ترکیب رنگ فرش، اصلیترین وجه و ویژگی فرش را تشکیل می دهد، عکاسی از فرش، به توجه بالایی نیاز دارد تا بتواند زیباییهای فرش را به طور کامل و درست نشان دهد. با گرفتن عکسهای با کیفیت، می توان فرش ایرانی را آنطور که شایسته نام و ارزش آن است، معرفی کرد. در این مقاله از شرکت فرش اکباتان (نامی به قدمت فرش ماشینی)، قصد داریم، به نکات مهم و ارزشمندی درباره نحوه عکاسی از فرش در دکوراسیون منزل اشاره کنیم، لطفا با ما همراه باشید.

پاکیزگی فرش

در نخستین مرحله، لازم است تا این نکته در نظر گرفته شود که، حتما قبل از عکس گرفتن از فرش به اندازه کافی به تمیز بودن و جلوه فرش توجه کنید و فرش را با جارو برقی کاملا تمیز کنید. بدلیل آنکه وجود لکه ها و کثیفی بر روی فرش هر چند که کوچک و ریز باشد، در عکس دیده می‌شود و ارزش تصویر و عکس شما را کم می کند.

 

 

نور کافی

همانطور که اشاره شد، رنگ و نقشه فرش جزو مهمترین ویژگیهای فرش هستند، در نتیجه داشتن نور مناسب در عکاسی، نکته مهمی است که نیاز است تا توجه خاصی بدان شود. حدالامکان بهتر است تا محلی با نور مناسب و یا نور طبیعی برای گرفتن عکسهای خود انتخاب کنید. در صورتی که به هر دلیلی، امکان استفاده از نور مناسب و طبیعی وجود نداشت، ضرورت دارد که نور مناسب و کافی را برای گرفتن عکس فراهم کنید.

نکته‌ای که باید به اندازه کافی به آن توجه نشان دهید، این است که نور طبیعی و آفتاب، در فضاهای داخلی ممکن است رنگ واقعی فرش را که از مهمترین ویژگیهای فرش محسوب می‌شود، به خوبی نشان ندهد و ارزش تصویر را کم ‌کند و یا بر روی فرش، ایجاد سایه کند. بدین ترتیب زمانی که عکاسی فرش را در فضای نور طبیعی و طول روز انجام می دهید، بهتر است تا یک روز ابری را برای این کار در نظر بگیرید و یا ساعتهایی عکاسی کنید که نور تند و مستقیم خورشید، برای شما ایجاد مزاحمت نکند.

جانمایی مناسب فرش

نحوه قرار دادن فرش، یکی دیگر از مواردی است که پیش از عکاسی به آن توجه کرده و تمهیداتی اندیشیده شود. پیشنهاد می گردد، فرش را در فضایی تمیز و مرتب قرار داده و مبلمان و دکوراسیون را به طور مناسب بچینید تا جلوه فرش بیشتر شده و بتوانید عکس بهتری بگیرید.

نکته بسیار مهمی که نیاز است تا بدان توجه نمود اینست که، همه توجه باید بر روی سوژه اصلی عکاسی یعنی فرش، متمرکز باشد. به عبارت دیگر، دکوراسیون و محیط اطراف فرش، نقش مهمی در جلوه و زیبایی فرش دارد ولی سوژه اصلی عکس، فرش می باشد و نه دکوراسیون و مبلها.

زاویه دید و محل قرارگرفتن دوربین

لازم است تا عکاس زاویه ای را برای عکس گرفتن انتخاب کند که مطمئن شود تمام فرش در کادر قرار می‌گیرد. از یک چهارپایه استفاده کنید تا زاویه بهتری برای عکاسی داشته باشید و بتوانید نمای درستی از فرش را نشان دهید. سعی کنید از زوایای مختلفی عکس بگیرید تا بهترین زاویه دوربین و عکاسی را انتخاب کنید و مناسبترین عکس را بگیرید. بنابراین لازم است تا دقت شود که تمام قسمتهای فرش در کادر دوربین عکاسی قرار بگیرد تا نقش و طرح فرش به طور صحیحی نشان داده شود.

 

 

باشگاه مشتریان

در سایت شرکت فرش اکباتان، بخشی وجود دارد با عنوان نمای ارسالی مشتری، که این بخش به عکسهای ارسالی مشتریان گرامی شرکت فرش اکباتان اختصاص دارد. مشتریان محترم، با اجرای نکات ذکر شده، از فرشهای خود در دکوراسیون منزلشان عکسهای مناسب گرفته و با مراجعه به باشگاه مشتریان در سایت، تصاویر را برای شرکت فرش اکباتان ارسال نمایند. لازم به ذکر است پس از بررسی کیفیت تصاویر ارسالی توسط مشتریان، تصاویری که کیفیت لازم و صحیح را دارند، در بخش نمای ارسالی مشتری، به عنوان عکسهای برتر، به نمایش گذاشته می شود.

تاریخ ثبت : 1399/12/02
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *