بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
نگهداری از فرش رنگ روشن، به عنوان نگین درخشان منزل
همانگونه که فرشهای رنگ روشن، جلوه و زیبایی خاص خودش را دارد، توجه و مراقبت مختص خودش را نیز طلب می کند.

از دیرباز، فرش به عنوان بخش مهمی از منزل بشمار می رود و نقش اساسی در جلوه و زیبایی دکوراسیون خانه ایرانیان ایفا می کند. همزمان با توسعه و پیشرفت صنعت فرش ماشینی، طرح ها و رنگبندی فرشهای ماشینی نیز تنوع بسیاری پیدا کرد و این مزیت را برای افراد ایجاد کرد که بر اساس سلیقه و علاقه خود، فرشهای رنگ تیره و یا رنگ روشن را انتخاب نمایند.

انتخاب فرش و تنوع فرشهای ماشینی

زیبایی و رخ فرش مهمترین فاکتور انتخاب فرش بشمار می رود و بدین ترتیب، رنگ و طرح فرش جزو اولویت بسیاری از افراد می باشد و با توجه به تنوع بسیار زیاد رنگها و نقشه های فرشهای ماشینی، گاهی انتخاب میان انواع فرشها نیاز به زمان زیادی دارد. پیشرفت صنعت فرش ماشینی موجب شده است که یک نقشه و طرح، در رنگهای مختلفی تولید می گردد، بنابراین چالش اصلی، انتخاب رنگ مورد نظر شماست. عموما سوال اصلی بسیاری این می باشد که فرشهای رنگ روشن بهتر است یا رنگ تیره، حال آنکه هرکدام از این طیف رنگها، طرفداران خاص خودش را دارد. انتخاب فرشهای رنگ روشن، همانند فرشهای کرم رنگ، با آنکه جلوه و زیبایی منحصر بفردی دارد، نگهداری و مراقبت خاص خودش را طلب می کند.



 

در حقیقت نگرانی بسیاری این است که فرش های رنگ روشن به مرور کدر شده و زیبایی اولیه را نداشته باشد. لازم به ذکر است که به طور کلی، فرش یک کالایی است که بروی کف منزل پهن می شود و بدلیل اینکه رفت و آمد بسیاری روی فرش میشود، نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا همواره زیبایی و جلوه خودش را حفظ نماید. حال چنانچه فرش رنگ روشن نیز باشد، توجه و مراقبت بیشتری را نیاز دارد تا زیبایی خاص فرش حفظ شود و همواره به عنوان نگین درخشان منزل، بدرخشد.

اصول نگهداری فرش

نگهداری از فرش اصول و نکات خاص خودش را دارد؛ به منظور آشنایی با این نکات، با شرکت فرش اکباتان (نامی به قدمت فرش ماشینی) همراه باشید. در زمان بسته بندی فرش های اکباتان، در داخل فرش دفترچه راهنما قرار داده می شود که در این دفترچه، نکات نگهداری صحیح از فرش ذکر شده است. از جمله نکات ذکر شده در این دفترچه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از قرار دادن فرش در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری نمایید.
  • از قرار دادن فرش در مکانهای مرطوب خودداری نمایید.
  • در صورت ایجاد لکه های گوناگون، طبق دستورالعمل سریعا نسبت به تمیز کردن آن اقدام نمایید.
  • از پهن کردن فرش روی سطح ناهموار و برجسته که باعث چروکیدگی یا سوراخ شدن و یا پارگی فرش می شود، خودداری نمایید.

 


 

باید این نکته را همیشه در نظر گرفت که به طور کلی، با وجود مراقبت و نگهداری درست و اصولی از فرش، کدر شدن و کثیفی آن اجتناب ناپذیر است. به منظور نگهداری هرچه بهتر از فرشهای رنگ روشن، بوسیله جارو کردن منظم و مداوم، می توان از ورود غبار و گرد و خاک بداخل بافت فرش جلوگیری کرد. از دیگر راه های مراقبت از فرش رنگ روشن و جلوگیری از شستشوی مداوم، معمولا استفاده منظم از دستمال مرطوب و نمدار همراه با کمی شامپو فرش می باشد، بطوریکه حتما "به آرامی (دقت فرمائید از کشیدن محکم دستمال روی فرش جدا خودداری شود.)" اینکار انجام شود و در جهتی کشیده شود که گرد و غبار و آلودگی به داخل بافت فرش نفوذ نکند. در مجموع پیشنهاد می شود که خصوصا فرشهای رنگ روشن جهت شستشو حتما به قالیشوئی های معتبر داده شود که فرش بصورت صحیح شسته شود تا بافت فرش آسیب نبیند و لطافت و جلوه اولیه را حفظ نماید. همچنین یادآور می شود که فرشهای رنگ روشن در منزل شسته نشود تا از آسیب رسیدن به بافت فرش جلوگیری شود.

در آخر می توان اینگونه نتیجه گرفت که نگهداری از هر کالایی روش و نکات خاص خود را دارد، همانطور که فرشهای رنگ روشن و خوش نقش و نگار، جلوه خاص خود را دارد، اصول نگهداری ویژه خود را نیز دارد، همانند خرید گوهری درخشان و رعایت نکات حفظ و نگهداری آن.

تاریخ ثبت : 1399/09/12
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *