بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
فرش ماشینی بافته شده با نخ 100 درصد اکریلیک، تجربه یک فرش با کیفیت
به منظور شناخت فرش با کیفیت، لازم است تا با مشخصات فرش و نوع نخهای بکار رفته در فرش آشنایی داشته باشیم. نخ اکریلیک یکی از انواع نخ در صنعت فرش ماشینی می باشد که مرغوبیت بالایی دارد و فرشهای بافته شده با نخ اکریلیک، کیفیت بالایی دارند که در ادامه خصوصیات این نوع فرشها ذکر می گردد.

نخ اکریلیک در حقیقت نوعی از الیاف است که ویژگیهای آن شبیه به نخ پنبه می باشد و این نخ مقاومت بالایی در مقابل عوامل محیطی همچون نور و حرارتهای غیر مستقیم دارد و ثبات رنگ در این نوع نخ بسیار بالاتر از نمونه های دیگر همانند پلی استر و پلی پروپیلن است. فرشهای بافته شده با نخ اکریلیک دارای رنگهای زنده تر می باشد و همچنین در طولانی مدت اثر کوبیدگی و سفت شدن خاب نخواهد داشت.

 

 

مزایای نخ اکریلیک
مزایای نخهای اکریلیک به شرح زیر می باشد:

* فرش ماشینی بافته شده با نخ اکریلیک نسبت به دیگر نخها همانند پلی استر، نرم تر و لطیف تر می باشد.

* اگر بر روی سطح فرش اکریلیک دست بکشیم، نخ ها به صورت دانه دانه رد شده و داخل هم کلاف نمی شوند.

* نخ آکریلیک پاخور (قابلیت برگشت پذیری) بسیار خوبی دارد و به حالت اولیه خود برمی گردد.

* فرش اکریلیک از نظر رنگ، روشن و شفاف است ولی فرشهای پلی استر براق هستند و وقتی از زوایای مختلف به فرش نگاه می کنید رنگها کمی متفاوت به نظر می رسد.

* فرش اکریلیک بوی مواد نفتی یا پلاستیک نمی دهد.

* فرش‌های اکریلیک در برابر گرما و حرارت، مقاومت خوبی دارد در حالیکه فرشهای پلی استر در برابر گرما مقاوم نیستند و الیافشان از بین می رود.

لازم به ذکر است که دو خصوصیت مهم برگشت پذیری و عایق حرارتی که در نخ اکریلیک وجود دارد، در هیچ یک از نخ ها از جمله پلی استر، به طور همزمان یافت نمی شود. در سویی دیگر، فرشهایی که با نخ پلی استر بافته می شوند پرز ندارند، اما به مرور زمان نخها به هم فشرده شده و رنگ فرش مات و کدر خواهد شد.

در هنگام خرید فرش ماشینی به این نکته دقت شود که، فرشهای بافته شده با نخ پلی استر، کیفیت کمتری نسبت به فرشهای اکریلیک دارند و قیمت فرش پلی استر کمتر از فرشهای 100 درصد اکریلیک می باشد. همچنین این نکته مدنظر قرار بگیرد که فرشهای بافته با نخ اکریلیک، کمی پرز دارند که با فرایند هیت ست شدن نخ اکریلیک، مقدار پرزدهی به مقدار زیادی کاهش می یابد.

 

 

شرکت فرش اکباتان و فرش 100 درصد اکریلیک

همانگونه که اشاره شد به دلیل مزایای فرشهای بافته شده با نخ اکریلیک، کلیه فرشهای شرکت فرش اکباتان با نخ 100 درصد اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند و کلیه محصولات این شرکت، از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند.

تاریخ ثبت : 1399/09/12
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *