بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
اصول چیدمان فرش شنل در فضای خانه
فرش شنل نسل جدیدی از فرش های مدرن بازار است که فرشی بسیار سبک با گل های برجسته است. شاید فکر کنید سبک بودن این فرش موجب سر خوردن آن روی سطوح سرامیکی خواهد شد اما پشت این فرش یک لایه لاتکس استفاده شده که تا حد ممکن از سر خوردن آن در سطوح مختلف جلوگیری شود.

اصول چیدمان فرش شنل در فضای خانه

ممکن است هنگام خرید فرش برای منزل خود با اصطلاح فرش شنل آشنا بشوید. فرش شنل که به آن فرش بلژیکی نیز گفته میشود، فرشی بسیار سبک است که تفاوت های زیادی با سایر فرش ها دارد. در این مطلب از فرش اکباتان قصد داریم شما را با فرش شنل و ویژگی های آن آشنا کنیم، پس اگر نمیدانید فرش شنل چیست تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فرش شنل یا بلژیکی چیست؟

فرش شنل نسل جدیدی از فرش های مدرن بازار است که فرشی بسیار سبک با گل های برجسته است. شاید فکر کنید سبک بودن این فرش موجب سر خوردن آن روی سطوح سرامیکی خواهد شد اما پشت این فرش یک لایه لاتکس استفاده شده که تا حد ممکن از سر خوردن آن در سطوح مختلف جلوگیری شود.

فرش های شنل پرز کوتاهی دارند و همانطور که گفته شد نقش برجسته هستند. از آنجا که این فرش ها شانه و تراکم خیلی کمتری دارند بسیار سبک هستند و میتوان گفت از نظر جابجایی و شستشو کار را برای شما آسان تر خواهد کرد. پس برای فضاهایی که مرتبا در معرض کثیف شدن خواهند بود نیز مناسبند.

نخ خاب این فرش ها بیشتر از جنس پلی پروپین یا پلی استر است که که در کنار نخ شنل استفاده شده در متن این فرش ها باعث شده تا بعد از بافت فرش نقش های آن برجسته دیده شود. فرش های شنل بسیار نرم و لطیف هستند و اگر از نخ ۱۰۰% اکرلیک در آن استفاده شده باشد زمانی که دست خود را روی این فرش ها بکشید احساس نرمی و لطافت آن را  به وضوح حس خواهید کرد.

اصول چیدمان فرش شنل در فضای خانه

ویژگی های فرش شنل

فرش های شنل بدلیل تراکم و شانه پایینی که دارند قیمتشان نسبت به فرش های ماشینی پایین تر است و انتخابی بسیار اقتصادی محسوب میشوند. از دیگر ویژگی های فرش های شنل میتوان به تنوع بینظیر طرح، نقش، رنگ بندی و ابعادشان اشاره کرد. شما برای هر فضایی میتوانید فرش شنل با طرح و رنگ و ابعاد دلخواه خریداری کنید.

همانگونه که گفته شد فرش های شنل پرز بسیار کوتاهی دارند و این ویژگی موجب میشود تا تمیز کردن و جارو کردن این فرش بسیار آسان باشد. علاوه بر این فرش های شنل بدلیل شانه و تراکم پایینی که دارند بسیار سبک هستند و جابجایی و شستشوی آنها به راحتی انجام میشود. این فرش ها دوام و کیفیت بسیار خوبی دارند و قیمتشان نسبت به سایر فرش های ماشینی بسیار مناسب تر است.

فرش های شنل معمولا از الیاف اکرلیک ساخته میشوند که الیافی بسیار با کیفیت است. فرش شنل ۱۰۰ درصد اکرلیک کیفیت بسیار بالایی دارد و مانند فرش های که از الیاف پلاستیکی در آن استفاده شده است بوی نفت یا پلاستیک نمیدهند. جنس و کیفیت فرش شنل به گونه‌ای است که ضدلک، ضد حساسیت و فاقد پرز است. به همین خاطر می توانید بدون دغدغه و نگرانی از این فرش ها در اتاق خواب کودک استفاده کنید.

پشت فرش های شنل یک لایه لاتکس استفاده شده تا از سر خوردن آن در سطوح مختلف جلوگیری شود، پس اگر دغدغه سر خوردن فرش را دارید با خرید فرش شنل میتوانید این مشکل را برطرف کنید. تنوع طرح و نقش فرش های شنل بسیار زیاد است و این فرش ها برای تمامی دکوراسیون های مدرن مناسب هستند.

اصول چیدمان فرش شنل در فضای خانه

فرش شنل برای چه فضایی مناسب تر است؟

با توجه به ویژگی های فرش شنل باید گفت شما میتوانید از این فرش در تمامی فضاهای منزل خود استفاده کنید. اما باید به یک سری نکات توجه کنید!

فرش شنل برای هال و پذیرایی: مثلا اینکه فرش شنل شانه و تراکم پایینی دارد و نشیمن راحتی ندارد. پس اگر قصد خرید فرش شنل برای هال و پذیرایی منزل خود را دارید این فرش نمیتواند به خوبی خواسته های شما را برطرف کند. البته اگر اهل نشستن بر روی مبل هستید و روی زمین نمینشینید یا دکوراسیون منزل شما به گونه است که در هال و پذیرایی خود میتوانید با پهن کردن یک قالیچه شنل به دکوراسیون مطلوب خود برسید دیگر نشیمن این فرش ها برای شما مشکل ساز نخواهد بود.

فرش شنل برای اتاق خواب: سبک بودن فرش های شنل باعث میشود شما بتوانید به راحتی این فرش ها را جابجا کنید، جاروبرقی بکشید و حتی بشویید. پس میتواند برای اتاق خواب کودک مناسب باشد. اتاق خواب کودک از جمله فضاهایی هست که در معرض کثیف شدن است و آسان بودن روند تمیز کردن فرش بسیار مهم است. همچنین فرش های شنل طرح های بسیار زیبای دخترانه و پسرانه دارد که میتوانید فرش مناسب روحیات فرزند خود را به راحتی انتخاب و خریداری کنید.

فرش شنل یا بلژیکی برای آشپزخانه: ویژگی هایی که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم موجب میشود تا فرش شنل برای فضای آشپزخانه هم مناسب باشد. بدلیل سبک بودن و شستشوی آسانی که این مدل فرش دارد میتوانید بدون نگرانی آشپزخانه خود را با فرش شنل فرش کنید.

فرش شنل برای پادری و راهرو: یکی دیگر از مکان هایی که میتوانید از فرش شنل (بلژیکی | فرش بدون پرز) استفاده کنید فضای جلوی درب ها، راهرو و کناره و فضای جلوی سینک آشپزخانه است. از آنجا که تنوع سایزبندی فرش های شنل مناسب است و در تمامی سایز های کاربردی تولید و عرضه میشود این امکان را خواهید داشت در این ابعاد هم از فرش های شنل استفاده کنید و دکوراسیون منزل خود را به بهترین نحو چیدمان کنید.

اصول چیدمان فرش شنل در فضای خانه

فرش شنل ارزش خرید دارد؟

با توجه به ویژگی هایی که این فرش دارد و اینکه میتوانید از این فرش در تمامی فضاهای دکوراسیون خود استفاده کنید امتیاز بالایی به این فرش در میان انواع مختلف فرش ماشینی باید داد. همچنین بدلیل سبک بودن و شستشوی آسان این فرش ارزش خرید آن بسیار بالاتر خواهد رفت. تنها مشکل این فرش نشیمن آن است که بدلیل شانه و تراکم پایینی که دارد ممکن است برای افرادی که اهل نشستن در فضای پذیرایی هستند مناسب نباشد.

همچنین با توجه به اینکه این فرش ها در سطوح سرامیکی سر نمیخورند و فرش هایی بدون پرز هستند و موجب بروز حساسیت نمیشوند برای منازلی که افراد سالخورده یا نوزاد در آن سکونت دارند بسیار مناسب هستند. فرش های شنل بسیار خوش قیمت هستند و در میان فرش های مختلف ماشینی ارزان ترین قیمت را دارند.

تاریخ ثبت : 1402/10/06
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *