بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
رضایت از پانزدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران بیش از 95 درصد بود
داوود کاشفی، مجری برگزارکننده نمایشگاه فرش ماشینی تهران: در روز آخر بازخوردهایی داشتم و می‌توان گفت بیش از 95 درصد شرکت کنندگان بسیار از نمایشگاه راضی بودند. یکی از اتفاقات خیلی خوب حضور هیئت‌های تجاری بود

رضایت از پانزدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران بیش از 95 درصد بود

داوود کاشفی، مجری برگزارکننده نمایشگاه فرش ماشینی تهران: در روز آخر بازخوردهایی داشتم و می‌توان گفت بیش از 95 درصد شرکت کنندگان بسیار از نمایشگاه راضی بودند. یکی از اتفاقات خیلی خوب حضور هیئت‌های تجاری بود که با هماهنگی مجری، اتاق بازرگانی کاشان و سازمان توسعه تجارت انجام شد. امیدوارم به عنوان مزیت نمایشگاه تلقی شود.

برای تاریخ نمایشگاه فرش ماشینی تهران شرایط ما را در جریان هستید. در تاریخی که گرفتیم آبان ماه مشکلاتی داشتیم. تلاش کردیم دوستان برای استقرار در غرفه سازی بتوانند به موقع سالن‌ها را تحویل بگیرند که از شروع ساخت و ساز بود. سعی کردیم فرصت مناسبی در تایم شبانه هم بدهیم که ساخت و سازها بی دغدغه باشد و مشکلی نداشتیم.

دو نمایشگاه همزمان بودیم و بالطبع فضای به اندازه نداشتیم. سالن‌هایی در اختیار داشتیم که شاید به نسبت سالن 8 و 9 نبود. همه رضاتمندی نداشتند. در واقع محدودیت فضای سایت نمایشگاهی بود و سعی کردیم همه افرادی که پارسال در سالن 12 حضور داشتند را در سالن‌های معتبری مثل 5 و 10 و 11 فضا دهیم. با توجه به تقاضاهای شرکت‌ها در فضای باز چادر نگارستان را مهیا کردیم. فضای مناسبی در کنار 8 و 9 بود و خداروشکر بارندگی نداشتیم و مشکلی پیش نیامد.

نظراتی از تمامی شرکت‌ها منتقل شد این نمایشگاه را خیلی خوب با بازدید مناسب دانستند. بعضی دوستان انتقاداتی داشتند که در سالن 5 با توجه به حضور مجموعه‌هیا موکتی فضای فرشی نیست و من اعلام کردم این نمایشگاه چهارگانه است. لازم است به همه بپردازیم. بخضی از سالن 5 کلونی موکتی‌ها بود و بقیه در اختیار فرش ماشینی است. 90 درصد سالن‌ها در اختیار فرش ماشینی است. سالن‌های 10، 11، 29، 7 ، 6 و 8 و 9 صرفا فرش ماشینی و صنایع وابسته بود. سعی شد داخل سالن 5 شرکت‌ های فرشی دیده‌شوند. چیزی که در سالن 5 فیدبک داشتیم، در آخر هفته همه بازدید خوبی داشتند. انتظارات به حق و اصولی هم در جلسات جداگانه بررسی می‌شود تا برای سال آینده حل شود. تا نمایشگاه مطلوبیت بیشتری داشته باشد.

برای سال آینده آنطور که مقرر شد، از سالن‌های بیشتری برخورداریم تا هم متراژ‌های بیشتری که درخواست شده در اختیار باشد تا همه محصولاتشان را ارائه دهند و از تمام سالن‌ها استفاده شود. این تنها دغدغه همه شرکت‌ها است که بتوانیم بیشترین بهره برداری داشته باشیم.

در پایان از همه آن‌ها که شرکت کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم بهره برداری مناسب را انجام داده باشند و بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. به سهم خودم دست تک تک تان را می‌بوسم.

تا سال گذشته اجازه گرفتن اسپانسر را نداشتیم. تعرفه دو برابری بود که تقسیم می‌شد و علاوه بر غرفه‌های ویژه به متراژ آن‌ها اضافه می‌شد. امسال نمایشگاه بین المللی به مجری اجازه دریافت اسپانسر داده است. و می‌توانستیم 15 درصد شرکت کنندگان را به عنوان اسپانسر انتخاب کنیم. با توافق و تفاهم حدود 25 شرکت انتخاب شدند.

اگر به نمایشگاه‌های دیگر دقت کنند مبالغ بسیار بالایی دریافت می‌شود. در صنعت ساختمان اسپانسر یک میلیارد شروع می‌شد، که رسمی و قانونی است. ما در تبلیغات و بیلبوردها لوگوی حامیان را درج کردیم.

می‌توانستیم نقاط اسپانسری را مشخص کنیم و استقرار غرفه‌ها را بر آن اساس انجام دهیم.ولی چون به نظر ما شرکت‌هایی که سابقه بالایی داشتند باید لوکیشن خود را داشته باشند، این مکان بر اساس ملاحظات انتخاب شد و هزینه اسپانسری هم تعیین شد. از 15 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان هزینه اسپانسری داشتیم که. در بخش‌های مختلف هزینه شد.

از سه سال پیش شورای سیاست‌گذاری به تصمیم رتبه بندی رسیدند. بخش شاخص و رتبه بر اساس امتیازها مشخص شد. تغییرات زیادی نداشتیم. اگر جابه جایی بوده مبتنی بر آن بوده است. البته مبنای رتبه بندی در سالن‌های 8 و 9 و7 بوده است. سالن‌های دیگر جاذبه خاصی نداشت. بخصوص در سالن‌های دیگر لوکیشن بر اساس جایی بود که در سنوات گذشته حضوض داشتند. در نمایشگاه‌های جهانی مثل دموتکس هم بر همین اساس است و جای غرفه را نگه می‌دارند تا پول واریز شود.

همه جا به شرکت‌های بزرگ این توجه داده می‌شود که بتوانند لوکیشن خود را حفظ کنند. اگر لازم باشد در سنوات بعد دسته بندی صورت گیرد، باید شورای سیاست‌گذاری مصوب کند. تا شرکت‌های گرید بی هم از حضور در کنار شرکت‌های بزرگ استفاده کنند.

تاریخ ثبت : 1402/08/27
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *