بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
افزایش بیش از ۱۱.۵ درصدی صادرات فرش ماشینی
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در شش ماه نخست امسال صادرات فرش ماشینی در مقایسه با سال گذشته ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است. فرش ماشینی به کشورهای مختلف چین و اروپا صادر میشود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت مطرح کرد
افزایش بیش از ۱۱.۵ درصدی صادرات فرش ماشینی

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در شش ماه نخست امسال صادرات فرش ماشینی در مقایسه با سال گذشته ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است. فرش ماشینی به کشورهای مختلف چین و اروپا صادر میشود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: صنعت فرش ماشینی ایران یکی از صنایع متمایز در سطح بین الملل است. این صنعت یک صنعت خود اتکا در داخل کشور است که قریب به ۱۰۰۰ واحد تولیدی در محدوده کاشان در آن مشغول فعالیت هستند.

برادران در ادامه افزود: فرش ماشینی ایرانی با استفاده از فرهنگ فرش دستباف کشورمان، همت طراحان مجرب و همچنین با اتصال به صنعت نساجی و ماشین آلات صنعتی پیشرفته توانسته در سطحی توانمندی در تولید و کیفیت در جهان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تولید سالانه فرش ماشینی کشورمان سالانه ۹۰ میلیون متر مربع است که بخش عمده آن صادر می‌شود. در شش ماه نخست امسال صادرات فرش ماشینی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱.۵ درصدی داشته است.

برادران با اشاره به صادرات ۳۳۰ میلیون دلار فرش ماشینی در سال گذشته بیان کرد: فرش ماشینی کشورمان به کشورهای مختلف همچون کشورهای همسایه، چین و اروپا صادر میشود. بیشتر مساجد کشورهای مسلمان با فرش‌های ایرانی مفروش شده اند.

وی در ادامه به مشکلات صادر کنندگان و تولیدکنندگان این صنعت اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده صادرات فرش ماشینی کشورمان به افعانستان و عراق است و خرید و فروش بیشتر با ریال و ارز محلی آن کشورهاست. بازگشت ارز از صادرات با دلار مشکلاتی را برای صادرکنندگان بوجود آورده است. با تدابیر بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت میتوان این مشکل را مرتفع کرد.

معاون وزیر صمت گفت: مشکل بعدی تولید کنندگان و صادرکنندگان تهیه مواد اولیه است که در این موضوع هم تفاهماتی در باره عرصه بیشتر مواد اولیه با واحدهای پتروشیمی انجام شده است. با حل مشکلات و سرمایه گذاری بیشتر در این صنعت صادرات فرش میتوند تا دو برابر افزایش یابد.

پانزدهیمن نمایشگاه فرش ماشینی ۳ تا ۶ آبان در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است. این نمایشگاه در فضایی به مساحت حدود ۱۸۰۰۰ متر مربع با ۱۵۰ غرفه برگزار می‌شود و بزرگترین رویداد برای فرش ماشینی است.

تاریخ ثبت : 1402/08/06
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *