بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
نقش تابلو فرش در دکوراسیون، اثری هنری ولی ماشینی
در دکوراسیون یک خانه ایرانی، فرش نقش مهم و بزرگی ایفا می کند و تابلو فرش می تواند این نقش را پررنگتر و دکوراسیون منزل را شیکتر و زیباتر نماید. با در نظر گرفتن اهمیت فرش در میان خانواده های ایرانی، با استفاده از یک تابلو فرش زیبا و چشم نواز، می توان زیبایی دکوراسیون را تا حد زیادی افزایش داد.


امروزه تنوع فرشها بسیار زیاد شده است و در بازار محصولات فرش ماشینی، انواع مختلفی از محصولات فرش ماشینی می توان یافت که هر یک از آنها، زیبنده خاص دکوراسیون می تواند باشد. تنوع فرشها می تواند بدلیل تراکم، شانه، طرح و رنگ باشد، حال آنکه فرش می تواند در انواع و اقسام محصولات از جمله فرش، تابلو فرش، قالیچه، پادری و .... تولید شود. بدین ترتیب، علاوه بر آنکه فرش ماشینی می تواند کف خانه ها و دکوراسیون منزل را چشم نواز کند و جلوه خاصی دهد، به عنوان تابلو نیز موجب زیبایی خاص یک دکوراسیون خانگی و یا اداری گردد. بر این اساس، در کنار فرشهای متنوع و زیبای ماشینی، با وجود تابلو فرش، دکوراسیون و چیدمان زیباتری می توان داشت.

همانند طبقه بندی فرشها بر اساس شانه، تراکم، طرح و نقش، تابلو فرش نیز همینگونه طبقه بندی می گردد، به عنوان مثال چنانچه تعداد شانه بالاتر رود، ظرافت طرح و نقش در تابلو فرش، بیشتر می گردد. از سوی دیگر، طرح و نقش در تابلو فرش، بسیار بیشتر از فرشها می باشد که دلیل اصلی آن این است که در تابلو فرش، محدودیت طرح و نقشه وجود ندارد و در انواع و اقسام مدلها و طرحها از جمله منظره، آیه قرآنی، چهره و ... تولید می گردد.

 

انواع تابلو فرش ماشینی

تابلو فرشها در دو نوع ماشینی و دستبافت تولید می گردد که تابلو فرش ماشینی، همانند فرش ماشینی، بافته می شود و در انواع شانه و تراکم، 700 شانه، 1200 شانه و بالاتر موجود است. همچنین لازم به ذکر است که نوع دیگری از تابلو فرش وجود دارد که چاپی می باشد که نحوه تولید آن با تابلو فرش ماشینی متفاوت است. تفاوت آن با تابلو فرش ماشینی به این صورت است که در تابلو فرش ماشینی همانند فرش ماشینی، طرح مورد نظر توسط دستگاه بافته می شود، در حالیکه در روش چاپی، ابتدا تابلو فرش به صورت سفید و بدون طرح و نقشه بافته می شود و سپس طرح مورد نظر، از پشت و رو بر روی فرش سفید چاپ می گردد.

در روش چاپی، ظرافت و ثبات رنگ کمتر از روش تولید تابلو فرش ماشینی و بافتن طرح و نقش می باشد که موجب می گردد عمر مفید و ماندگاری تابلو فرش چاپی کمتر از تابلو فرش ماشینی باشد. لازم به ذکر است یکی از دلایل وجود تابلو فرش چاپی، قیمت کمتر آن نسبت به تابلو فرش ماشینی و تولید آسانتر تابلو فرش چاپی است.

همچنین تابلو فرش ماشینی هرچه تراکم بیشتری داشته باشد، زیباتر دیده می شود و این در حالی است که تراکم تابلو فرش چاپی، هیچ نقشی در ظرافت تابلو فرش چاپی ندارد. در نتیجه به دلیل اینکه تراکم بالا باعث ایجاد ظرافت در تابلو فرش ماشینی می گردد، هرچه تراکم تابلو فرش بیشتر باشد، نقش و طرح تابلو فرش با جزئیات بیشتری به نمایش در می اید و شبیه به دستباف می شود.

با توجه به تنوع و گستردگی طرح و نقش در تابلو فرشها، تشخیص تناسب تابلو فرش با دکوراسیون و همخوانی رنگ دکوراسیون با تابلو فرش، همانند فرش، نکته مهمی است که توجه ویژه ای را می طلبد. سلیقه افراد متفاوت است اما این نکته مهم است که هماهنگی طرح و رنگ بین دکوراسیون و تابلو فرش، موجب افزایش زیبایی و جلوه دکوراسیون به طور کل می گردد. 

چنانچه بدنبال تهیه و خریدن تابلو فرش می باشید به شما پیشنهاد می دهیم تا از تابلو فرشهای شرکت اکباتان دیدن فرمایید. در این شرکت، انواع مختلفی از تابلو فرشهای 1200 شانه و 700 شانه با استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت و تجهیزات مدرن تولید می گردد.

تاریخ ثبت : 1399/06/19
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *