بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
ویروس کرونا و تاثیر آن بر صنعت فرش ماشینی، چالشها و فرصتها
بسیاری از صنایع از جمله صنعت فرش ماشینی، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا می باشند و با چالشهایی در زمینه تولید و فروش مواجه شده اند. در این شرایط، راهکارهای متفاوتی به منظور تسهیل در خرید و فروش محصولات صنایع فرش ماشینی ارائه شده است که مهمترین آن، استفاده از فضای مجازی و اینترنت می باشد.

 ویروس کرونا و تاثیر آن بر صنعت فرش ماشینی، چالشها و فرصتها

تاثیرات ویروس کرونا، به ویژه در بخش نساجی و فرش ماشینی باعث شده تا دغدغه‌هایی را برای تولیدکنندگان فرش ماشینی کاشان که قطب تولید فرش ماشینی در ایران و دومین تولیدکننده صنعت فرش ماشینی در جهان است، ایجاد کند. این موضوع نشان‌دهنده ارزش بسیار زیاد صنعت فرش ماشینی در شهر کاشان دارد و به همین دلیل لازم است تا راهکارهایی برای جبران آثار منفی کرونا ارائه شود. لازم به ذکر است که شیوع ویروس کرونا علاوه بر بخش تولید فرش ماشینی، موجب تغییراتی در نحوه توزیع و فروش فرش ماشینی نیز شده است. 



با وجود اینکه فروش به صورت حضوری و فیزیکی در نمایشگاه و فروشگاه های فرش، همچنان به عنوان اصلی ترین راه خرید و فروش محصولات فرش ماشینی می باشد، بهره گیری از فضای مجازی و فروش از این طریق، در کنار فروش حضوری و فیزیکی، راه حل مناسبی برای ارتقای فروش محصولات فرش ماشینی می باشد. در حقیقت ظهور ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد افراد بدلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی، موجب شده است که روشهای خرید و فروش اینترنتی و آنلاین، بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد و استفاده از فضای مجازی در کنار فروش سنتی، رونق بیشتری پیدا کند.


در حالی که امروزه با رشد صنعت و فناوری و افزایش تقاضا، زمینه‌های تولید، بازاریابی و فروش تغییرات زیادی داشته است، استفاده از فضای مجازی و اینترنت نقش مثبتی برای خریداران و فروشندگان دارد و موجب کاهش هزینه های خرید و فروش شده است و دسترسی به محصولات را بسیار راحتر کرده است. در حقیقت استفاده از فضای مجازی و اینترنت از جمله سایتهای فروش، تلگرام و ...، مزایای بسیاری دارد که از جمله می توان به کاهش هزینه و زمان ناشی از حضور فیزیکی در نمایشگاه ها و فروشگاه های فرش اشاره کرد. اهمیت موضوع استفاده از فضای مجازی، بدین جهت است که لازم است جایگاه فرش به عنوان یک کالای مهم و اساسی در بین ایرانیان، با هدف تأثیر مثبت بر رفتار مصرف کننده فرش بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد. شرکت ها می توانند فرشهای تولیدی خود را در سایت به نمایش بگذارند و افراد با مراجعه به سایت شرکت فرش، می توانند مناسب ترین فرش را با آگاهی کامل از تمام اطلاعات و ویژگی های فرش انتخاب کنند.


شرکت فرش اکباتان، به عنوان تولید کننده فرشهای استاندارد و با کیفیت بشمار می رود و مشتریان محترم، می توانند با مراجعه به سایت شرکت فرش اکباتان، فرشهای مختلف را مشاهده و با جستجوی آسان محصولات بر اساس ویژگی های آنها در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنند. در این سایت، افراد می توانند انواع فرشهای ماشینی را مشاهده کنند و با انتخاب طرح، ابعاد (سایز) و رنگ زمینه، فرش مورد نظرشان را جستجو کنند.

از امکانات سایت فرش اکباتان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

* امکان مشاهده انواع فرشها با اطلاعات کامل و ویژه گی های کامل.

* قابلیت استفاده از زوم در مشاهده فرشها.

* امکان مشاهده فرشها در طبقه بندیهای مختلف از جمله شانه و تراکم.

* امکان جستجوی پیشرفته با انتخاب پارامترهای مورد نظر سایت.


تاریخ ثبت : 1399/06/19
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *