بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
راهنمای خرید فرش اتاق کودک متناسب با دکوراسیون
اتاق کودک از مجموعه ای تجهیزات و وسایل تشکیل شده است که در کنار یکدیگر زیبایی خاصی را به اتاق کودک خواهند داد. فرش یکی از مهمترین اجزای اتاق کودک است که بسیار مورد توجه والدین قرار می گیرد. خرید فرش کودک به دلیل این که کودکی یک مقطع خاصی از زندگی است تفاوت های اساسی با خرید فرش های معمولی دارد.

 راهنمای خرید فرش اتاق کودک متناسب با دکوراسیون

خرید فرش برای اتاق کودک

اتاق کودک از مجموعه ای تجهیزات و وسایل تشکیل شده است که در کنار یکدیگر زیبایی خاصی را به اتاق کودک خواهند داد. فرش یکی از مهمترین اجزای اتاق کودک است که بسیار مورد توجه والدین قرار می گیرد. خرید فرش کودک به دلیل این که کودکی یک مقطع خاصی از زندگی است تفاوت های اساسی با خرید فرش های معمولی دارد. متاسفانه در برخی از موارد در خرید فرش اتاق کودک دقت چندانی نمی شود. زمانی که قصد خرید فرش برای اتاق کودک خود را دارید باید به مواردی از جمله جنس فرش اتاق کودک ، مدل فرش ، رنگ فرش و دختر یا پسر بودن کودک خود توجه داشته باشید. خرید فرش کودک از لحاظ دکوراسیون نیز اهمیت فراوان دارد و می تواند تکمیل کننده دکوراسیون اتاق کودک شما باشد.


جنس فرش اتاق کودک

کیفیت: مهمترین نکته ایی که باید در انتخاب فرش ماشینی عروسکی به آن توجه داشته باشید جنس و کیفیت فرش اتاق کودک است.کودکان به دلیل داشتن پوست لطیف و حساس ممکن است نسبت به برخی جنس ها آلرژی داشته باشند و به سرعت تحت تاثیر قرار بگیرند، از این رو باید فرشی را برای اتاق کودکتان برگزینید که به لحاظ جنس و کیفیت درجه یک باشد.بطوریکه از تماس بدن کودکتان با فرش هیچ هراسی نداشته باشید و کاملا از جنس آن مطمئن باشید. خرید فرش اتاق کودک یک مسئله مهم در رابطه با فرش ماشینی است.

قابلیت شستشو

همانطور که می دانید کودکان در سنین ابتدایی تقریبا هیچ نقشی در تمیز نگه داشتن اتاق شان ندارند.اتاق کودکان در بیشتر مواقع نامرتب و کثیف می شود.بنابراین فرشی که برای اتاق کودک خریداری می کنید باید از جنسی مرغوب و قابل شستشو باشد که لااقل بتوانید هردوماه یکبار به راحتی آن را بشویید تا از هرگونه آلودگی و میکروب پاک شود.و مهمتر اینکه کیفیت آن طوری باشد که با زیاد شسته شدن، سریع کهنه و مستهلک نشود.

نکته اول: بهترین جنسی که یک فرش می تواند داشته باشه آکریلیک هیت ست شده است.این جنس به پشم شباهت زیادی دارد.اما کیفیت و دوام بالاتری دارد که باعث می شود طول عمر و دوام فرش ماشینی بیشتر شود. فرش آکریلیک نرم و لطیف  است و بوی نفت و مواد پلاستیکی نمی دهد و در برابر حرارت مقاوم وضد حساسیت می باشد.

نکته دوم: فرشی که برای اتاق کودک دلبندتان خریداری میکنید باید دارای جنسی باشد که پرز ندهد. چراکه پرز فرش ممکن است روی سلامتی ریه های کودک اثر بگذارد یا ایجاد حساسیت کند. فرشی را انتخاب کنید که پرزهای کوتاه تری داشته باشد تا آشغال و آلودگی در میان پرزهای فرش گیر نکند.

 

راهنمای خرید فرش اتاق کودک متناسب با دکوراسیون 

 

مدل فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک از جمله فرش هایی است که در حال حاضر زیاد به آن پرداخته می شود. شرکت های تولید کننده فرش، هرروزه فرش هایی با طرح های مختلف برای اتاق کودک تولید و عرضه می کنند، به همین طرح های فرش اتاق کودک بسیار متنوع شده است و چون از شخصیت های کارتنی هم در طرح فرش اتاق کودک استفاده می کنند دسته ی فرش فانتزی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و البته انتخاب را هم برای والدین و کودکان سخت تر کرده است.

 

مدلی که برای فرش اتاق کودک انتخاب می کنید به چند عامل بستگی دارد:

سن کودک: طرحی که برای یک کودک 4 ساله انتخاب می کنید مسلما با طرحی که برای یک کودک 9 ساله انتخاب می کنید متفاوت است.

جنسیت کودک: بسته به اینکه کودک شما دختر است یا پسر طرح فرش اتاق کودک متفاوت است.پسرها بیشتر به طرح های ماشین یا شخصیت های کارتنی پسرانه مانند بتمن، اسپایدرمن و ... علاقه دارند و دخترها بیشتر طرح های عروسکی و شخصیت های کارتنی دخترانه مانند کیتی، توت فرنگی، السا آنا و... را می پسندند.

دکوراسیون داخلی اتاق کودک: مسلما فرشی که برای اتاق کودک انتخاب می کنید روی دکوراسیون داخلی هم تاثیرگزار خواهد بود. برای انتخاب مدل فرش اتاق کودک باید به وسایل دیگری که در اتاق کودک وجود دارد دقت کنید.ممکن است دوست داشته باشید طرح فرش اتاق کودک را براساس اسباب بازی ها یا عروسک های کودکتان انتخاب کنید.

نکته اول: عده ای ترجیح می دهند علیرغم نامناسب بودن فرش های پرز بلند، برای اتاق کودکشان از این نوع فرش ها استفاده کنند و تمام سختی های آنرا به جان میخرند .فرش های پرزبلند صرف نظر از اینکه خیلی زود آلودگی ها را به خود جذب می کنند بسیار لطیف هستند و برای کودکانی که چهاردست و پا می روند نرم تر هستند و از زخم شدن پاهای کودک جلوگیری می کنند.

نکته دوم: اگر کودک به سنی رسیده است که خودش می تواند برای انتخاب وسایلش نظر بدهد حتما برای خرید فرش اتاقش او را با خود ببرید و از نظراتش در خرید استفاده کنید.

 

راهنمای خرید فرش اتاق کودک متناسب با دکوراسیون 

 

رنگ فرش اتاق کودک

برای انتخاب رنگ فرش اتاق کودک باید به چند نکته توجه داشته باشیم:

رنگ دکوراسیون داخلی و سایر وسایل: بسیار پر واضح است که رنگ فرش باید با یک یا چند مورد از وسایل اتاق همخوانی داشته باشد.پرده،دیوارها، سرویس خواب، کمدها، اسباب بازی ها و ... مواردی هستند که رنگ آنها روی انتخاب رنگ فرش تاثیر گزار خواهد بود.

انتخاب رنگ هایی با طیف تیره: از آنجاییکه فرش اتاق کودک زودتر کثیف می شود توصیه می شود که رنگ هایی با طیف تیره تر یا به اصطلاح رنگ های چرک تاب را برای فرش اتاق کودک خود در نظر بگیرید.فرش های با رنگ تیره تر در شستشوهای زیاد رنگ و روی خود را از دست نمی دهند.

رنگ های سرد و گرم: باید دقت کنید که رنگی را برای فرش اتاق کودک انتخاب کنید که اولا با جنسیت کودک تناسب داشته باشد و ثانیا شادابی و انرژی بخش بودن فضای اتاق حفظ شود.

رنگ مناسب پسران:

برای فرش اتاق کودک پسرانه بهتر است رنگ های سرد مثل آبی، سرمه ای، یشمی، نیلی، خاکستری، زرشکی و ... را انتخاب کنید.

رنگ مناسب دختران:

برای فرش اتاق کودک دخترانه بهتر است رنگ های گرم مثل نارنجی، بنفش، صورتی، قرمز و ... را انتخاب کنید.

تاریخ ثبت : 1399/04/05
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *