بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
جلوه ای از فرش دستبافت، فرش ماشینی 1200 شانه
فرش‌ها دارای 3 خصوصیت مهم هستند: شانه و تراکم ریشه و تراکم پود، که هر یک از این سه، مفهوم خاص و مهمی در فرش دارد.

مفهوم شانه و تراکم

فرش‌ها دارای 3 خصوصیت مهم هستند: شانه و تراکم ریشه و تراکم پود، که هر یک از این سه، مفهوم خاص و مهمی در فرش دارد. شانه فرش که تعیین کننده ظرافت و نوع بافت (ریز بافت یا درشت بافت) فرش می باشد، عبارتست از، گره ها یا ریشه های فرش در هر متر عرضی. در سوی دیگر، تراکم ریشه و تراکم پود فرش تعیین کننده استحکام و فشردگی فرش است. تراکم ریشه به معنای تعداد ریشه های فرش در هر متر طولی می باشد. بدین ترتیب هر چه تراکم ریشه یک فرش بیشتر باشد، فشردگی و سنگینی آن هم بیشتر است. تراکم پود به معنای تعداد گره های داخل فرش می باشد که هرچه گره های داخل فرش بیشتر باشد به استحکام ریشه های فرش بیشتر کمک می کند. بنابراین هرچه شانه، تراکم ریشه و تراکم پود هر فرش بیشتر باشد طرح و نقشهای فرش ریزتر و ظریفتر است و اصطلاحاً ریزبافت‌تر است.

 

 

ویژگی های فرش 1200 شانه

مفهوم فرش ماشینی 1200 شانه با تراکم 3600، بدین ترتیب می باشد که در ۱ متر از عرض فرش ۱۲۰۰ گره وجود دارد و در یک متر از طول فرش نیز شاهد حضور ۳۶۰۰ گره هستیم. به خاطر بالا بودن تعداد گره های فرش در یک متر، ضروری است تا در بافت فرش از نخ ها و الیافی استفاده شود که ظریف بوده و نقش و طرح بسیار زیبایی را در فرش ایجاد کنند. به عبارت دیگر، هرچه شانه و تراکم بالاتر می رود، فاصله بین گره ها بسیار نزدیک به هم می شود و بدین ترتیب نیاز است تا نخهای بکار رفته در فرش ظرافت بیشتری داشته باشد.

مزایای فرش 1200 شانه

دستبافت گونه: فرشهای دستبافت گونه، فرشهای 700 شانه و بالاتر هستند و اینگونه فرشها به دلیل ریز بافت بودن و تراکم بالا، از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به فرشهای دستباف دارند. در فرشهای دستبافت، نخ پرز یا خاب، دور چله یا تار، گره محکمی میخورد و اگر از پشت فرش نگاهی به آن انداخته شود، پرز یا خاب دیده می شود. در فرشهای ماشینی دستبافت گونه نیز اگر از پشت به آنها نگاه شود نخها حالتی مانند فرش دستبافت و به شکل حرف انگلیسی U دارند. چنانچه به پشت فرشهای دستبافت گونه توجه شود، شباهت بافت آنها با فرشهای دستبافت کاملاً مشخص است.

 

 

ظرافت طرح و نقش: با توجه به ظرافت بالای فرشهای 1200 شانه و همچنین شباهت فرشهای 1200 شانه به فرشهای دستبافت، توصیه می گردد که برای مکان های لوکس و مجلل و یا قسمت پذیرایی منزل، از فرشهای 1200 شانه ماشینی استفاده شود تا زیبایی منزل را دوچندان کند. به عبارت دیگر، این محصول بی نظیر و ریز بافت، ظریف و ریزنقش بوده و نقشه های 1200 شانه عموما نقشه های ظریف و شلوغ می باشد که توجه بسیاری را به خود جلب می کند.

به طور خلاصه، مزایای فرش 1200 شانه به شرح زیر می باشد:

فرش‌های ۱۲۰۰ شانه به دلیل داشتن تعداد بالای گره از لطافت و ظرافت بالایی برخوردار هستند.

فرش‌های ۱۲۰۰ شانه شباهت زیادی به فرش‌های دستباف دارند

در فرش‌های ۱۲۰۰ شانه به دلیل شانه و تراکم ریشه و پود بالا، نقش‌ها و طرح‌هایی که مورد استفاده قرار گرفته‌اند که جذاب هستند.

تاریخ ثبت : 1399/10/06
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *