بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
انتخاب فرش با رنگ آبی اطلسی، قدم گذاشتن بر دریایی از نقش و نگار
به همان اندازه که طرح و نقش یک فرش مهم است، رنگ غالب و زمینه فرش نیز بسیار مهم است و تاثیر بسزایی در جلوه و زیبایی دکوراسیون منزل دارد.

 فرش یک کالایی است که سالهای زیادی از آن استفاده می شود و بهتر است در انتخاب رنگ فرش دقت زیادی شود تا هماهنگی مناسبی با دکوراسیون منزل در زمان حال و آینده داشته و همچنین در طولانی مدت، اثرات خوبی بر روحیه افراد داشته باشد.

 

 

عوامل موثر بر انتخاب رنگ فرش

فاکتورهای مختلفی بر انتخاب رنگ فرش موثر است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روحیه و حالات افراد: انتخاب درست رنگ فرش می تواند در طولانی مدت تاثیر مستقیمی بر روحیه افراد داشته باشد. به عنوان مثال، قرمز، رنگ گرمی است که می‌تواند احساس گرما و انرژی را به افراد انتقال دهد حال آنکه بسیاری از افراد با دیدن رنگ آبی دریا و آسمان، حس آرامش می گیرند. 

رنگ اصلی دکوراسیون: همانطور که هارمونی و هماهنگی رنگها با یکدیگر مهم است، تضاد رنگها نیز می تواند جلوه خاص و یکتایی به دکوراسیون بدهد. برخی افراد ترجیح می دهند که مبلمان، فرش و سایر اجزای دکوراسیون، دارای یک نوع طیف رنگ روشن و یا طیف رنگ تیره باشند. حال آنکه برخی دیگر، بر این عقیده هستند که بایستی یک نوع تضاد رنگ بین اجزای مختلف دکوراسیون برقرار باشد تا هر یک از اجزا، جلوه و زیبایی خودش را نشان دهد. به عنوان مثال، چنانچه رنگ دیوارها، پرده و مبلمان روشن است، توصیه می شود که رنگ فرش و کف منزل، کمی تیره باشد تا زیبایی هر قسمتی، بهتر دیده شود.

محل قرار گرفتن فرش: همانطور که توصیه می شود در اتاقهای خواب، فرشهای 700 شانه استفاده شود و در اتاق پذیرایی و نشیمن از فرشهای 1200 شانه استفاده شود، توصیه می گردد که در اتاق خواب از رنگهای آرامش بخش استفاده شود و در فضایی که از مهمان پذیرایی می شود، رنگهای شاد و لطیف استفاده شود.

متراژ منزل: بله درست است، متراژ و ابعاد یک ساختمان در انتخاب رنگ فرش موثر است. در ساختمانهای با متراژ کم، استفاده از فرشهای رنگ روشن، موجب می گردد که فضا بزرگتر و دلباز دیده شود.

انتخاب فرش با رنگ اطلسی

رنگ های مختلفی از جمله رنگ قرمز، شکلاتی، زرد، سبز و ... در تولید فرش استفاده می شود که رنگ آبی نیز یکی از این رنگها است. رنگ آبی، همراه با خود حس آرامش خاطر می آورد و استفاده از این نوع رنگ در فرش، می تواند انرژی مثبت را به افراد القا کند. همانگونه که بیان شد، رنگ آبی دارای طیف های مختلفی است که رنگ اطلسی جزو طیف های روشن بشمار می رود.

 

 

امروزه رنگ اطلسی را می توان به عنوان رنگی شیک و مدرن در دکوراسیون منزل بکار برد که شنیدن نام آن می تواند برای شما یادآور آرامش دریا و رنگ دلپذیر آسمان باشد. شاید بتوان به درستی، فرش با رنگ اطلسی را به دریایی تشبیه کرد که همراه با طرح و نقش فرش ماشینی ایرانی، جلوه و چشم اندازی فراتر از یک فرش دارد. استفاده از فرش با رنگ اطلسی می تواند انتخابی خاص برای افرادی باشد که بدنبال حس آرامش همراه با انرژی مثبت می باشند.

یکی از فواید استفاده از انواع طیف های رنگ آبی همانند اطلسی، این است که فضای داخل خانه را بزرگتر و وسیع تر نشان می دهد. برای بسیاری افراد این موضوع اهمیت دارد که فضای خانه بزرگ و دلباز دیده شود و بدنبال روشهای مختلفی هستند تا دکوراسیون خود را بر این اساس بچینند. در حقیقت امروزه و با وجود خانه هایی که اکثرا آپارتمان بوده و متراژهایی تقریبا کم دارند، این یک مزیت بشمار می رود که فرش با رنگ اطلسی، فضای خانه را بزرگتر از آنچه هست، نشان می دهد.

مجموعه شرکت فرش اکباتان (نامی به قدمت فرش ماشینی) با استفاده از مواد اولیه و نخ های با کیفیت و همچنین بکارگیری از دستگاه های مدرن، فرشهای 700 شانه و 1200 شانه به رنگ اطلسی و آبی، تولید می کند تا سلیقه طرفداران و مشتریان این رنگ ویژه و خاص را تامین کند.

تاریخ ثبت : 1399/09/12
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *