بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
بهره گیری از نخ هیت ست در صنعت فرش ماشینی، راهکاری برای ارتقای کیفیت فرش
هیت ست کردن فرایندی است که در زمان ریسندگی نخ و قبل از بافت فرش ماشینی، روی الیاف صورت می گیرد. در این فرایند، بافت نخها به وسیله حرارت و بخار تغییراتی پیدا می کند که در نهایت به تثبیت و افزایش کیفیت آنها می‌انجامد.

نخ اکریلیک هیت ست شده

فرایند هیت ست کردن را می توان روی انواع الیاف شامل اکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن بکار برد که در میان انواع نخها، نخ آکریلیک هیت ست، بالاترین کیفیت را دارا می باشد. بخشی از فرایند هیت ست کردن، شامل دادن بخار آب به نخ است که منجر به، افزایش مقاومت و استحکام نخ، کاهش پرزدهی نخ (نخ اکریلیک)، افزایش قابلیت رنگ پذیری و نیز یکدستی و نرمی نخ، می گردد. نخ اکریلیک که هنگام ریسندگی هیت ست می شود، بافت درونی آن توسط حرارت و بخار تثبیت می شود، از این رو دارای پرز کمتر، استحکام بیشتر و کیفیت بهتری می باشد. همچنین نخهای اکریلیک هیت ست شده، به دلیل ثبات بافت درونی، دوام بیشتری نیز دارند و فرشهای بافته شده با نخ اکریلیک هیت ست شده، کیفیت بالایی دارند.

  

 

مزایای فرش ماشینی با نخ اکریلیک هیت ست شده

با توجه به کیفیت بیشتر نخ اکریلیک هیت ست شده نسبت به سایر نخها و مقدار تقاضای بالای این نخ در صنعت فرش ماشینی ایران، به بررسی مزایای استفاده از نخ اکریلیک هیت ست پرداخته می شود. افزایش کیفیت نخ اکریلیک از طریق فرایند هیت ست، موجب بافت فرشهایی می شود که دارای خصوصیات ممتازی به شرح زیر می باشند:

* با  بهبود کیفیت الیاف اکریلیک بدلیل هیت ست شدن، پرزدهی فرش اکریلیک به مقدار زیادی کاهش می یابد.

* در فرش بافت شده با نخهای هیت ست شده، نخها به صورت دانه دانه مشخص است و اصطلاحا دانه اناری است.

* فرش بافته شده با این نخ خواص برگشت پذیری بالاتری دارد و اصطلاحا پاخور فرش بهتر می باشد.

* فرش بافته شده با نخهای هیت ست شده، جذب گرد و خاک و همچنین آلودگی بسیار پایینی دارند.

* فرش یکنواخت‌ و یک دست تر می شود و نقش و طرح فرش بیشتر خودنمایی می کند.

* ثبات و پایداری رنگ فرش، بالاتر می باشد و احتمال کاهش رنگ پس از شستشوی فرش (شستشوی صحیح و مطابق دستورالعمل) نیز به حداقل می رسد.

* نخهای هیت ست شده باعث می شوند که فرش پایداری بالاتری در مقابل حرارت غیرمستقیم داشته باشد.

 

 

شرکت فرش اکباتان (نامی به قدمت فرش ماشینی) به عنوان تولید کننده باسابقه در صنعت فرش ماشینی، به منظور تولید فرشهای مرغوب و با کیفیت، در کلیه محصولات خود از نخ 100% اکریلیک هیت ست شده استفاده می کند،


تاریخ ثبت : 1399/09/12
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *